В Изпълнителната агенция "Медицински одит" се създава самостоятелна дирекция "Контрол върху медицинското обслужване в лечебните заведения", съобщиха от правителствената пресслужба.
Това е записано в новия устройствен правилник за работата на агенцията, който правителството прие днес.
Функциите на новата дирекция са свързани с извършването на проверки за съответствието на структурата, управлението, дейността и организацията на медицинското обслужване в лечебните заведения.
С него се структурира и дирекция "Контрол по спазване правата на пациентите".
Необходимостта от подобно самостоятелно звено се доказва от факта, че от създаването й през 2010 г. до този момент се наблюдава постоянен ръст на постъпващите жалби и сигнали, свързани с нарушаване правата на пациентите и неудовлетвореност от оказаната медицинска помощ.
Функциите на дирекцията са насочени изцяло към разглеждане на жалбите и извършване на съответните проверки.
Създава се самостоятелна дирекция "Контрол на здравните дейности и услуги, осигурявани от НЗОК и астрахователните дружества". Основната й задача е да следи за осигуряване от НЗОК на предоставянето на основния пакет от здравни дейности, гарантирани от бюджета на Касата, както и за осигуряването от застрахователите.
За оптималното обезпечаване на функциите на агенцията се предлага увеличаване на щатната й численост с 15 бройки, които ще бъдат осигурени чрез намаляване на щатната численост на други административни структури, второстепенни разпоредители с бюджет към министъра на здравеопазването.
С постановлението се извършват и промени в Устройствен правилник на Министерството на здравеопазването.
Предлага се детайлизиране на функциите на главния държавен здравен инспектор съобразно действащото законодателство. Прецизират се функциите на дирекции "Административни дейности", "Връзки с обществеността", "Управление на медицинските дейности", "Здравна политика".
От системата на Министерството на здравеопазването се намаляват щатни бройки, определени за заемане основно на длъжности с административни функции - числеността на регионалните здравни инспекции се намалява с 60 щатни бройки, на Националния съвет по цени и реимбурсиране на лекарствените продукти - с пет щатни бройки, на Изпълнителната агенция по лекарствата - с един щат, на Националния център по обществено здраве и анализи - с 13 щатни бройки, а на Националния център по заразни и паразитни болести и Националния център по радиобиология и радиационна защита - с по 12 щатни бройки.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!