Т радиционната акция на полицията „Ваканция! Да пазим живота на децата на пътя!“ ще се проведе от 15 юни до 31 август, съобщиха от пресцентъра на МВР.
Нова акция на полицията на пътя, за какво ще следят
Засилено полицейско присъствие
и контрол на пътното движение в районите на учебните заведения ще има в дните на официално закриване на учебната година.
Ще се акцентира върху
спазването на ограниченията на скоростта в районите на учебните заведения, предимството на пешеходците, управление на двуколесни МПС от неправоспособни малолетни и непълнолетни, използването на защитни каски, обезопасителни колани и обезопасителни системи за превозване на деца, управление на пътни превозни средства /велосипеди и тротинетки/ по тротоари или пешеходни пътеки.
В рамките на акцията “Ваканция! Да пазим живота на децата на пътя!” са планирани и
заключителни 15-минутни беседи, както и други подходящи формати по пътна безопасност с ученици от 5 – 11 клас. Ще се търси и възможност полицейските служители да вземат кратко участие в организирани от училищата родителски срещи с кратък анонс за пътната безопасност на децата през предстоящата лятна ваканция.
В изнасянето на беседите ще бъдат включени и инспектори от детските педагогически стаи. При изнасяне на беседи за възрастовата група от 9 – 11 клас ще се акцентира на правилното поведение като пешеходци на пътя, като пътници в автомобилите на родители, близки или познати, като водачи на пътни превозни средства.
Задължително ще се разясняват административната и наказателна отговорност при управление на моторни превозни средства и индивидуални електрически превозни средства от непълнолетни.
От 15 юни до 14 септември ще се проведе и втората превантивна кампания на МВР – „Безопасно лято“.
Целта е да се ограничи пътно-транспортния травматизъм през летните месеци, когато трафикът е по-интензивен и натовареността на пътните артерии по-висока.
В рамките на акция „Безопасно лято“ ще се планира поне по една специализирана полицейска операция,
насочена към неправилно движение на пешеходци, велосипедисти, водачи на индивидуални електрически превозни средства и двуколесни превозни средства.
Междувременно стартира и 14-ото издание на най-голямата социално отговорна кампания, подкрепяща отговорното шофиране и безопасното поведение на пътя, „Алкохолът е лош шофьор“.
Тази година кампанията се провежда под мотото „Мисли трезв0%, преди да седнеш зад волана“ и стъпва на добрите резултати, постигнати през годините. Партньори на кампанията, организирана от „Каменица“ АД, отново са Министерството на вътрешните работи (МВР) чрез Главна дирекция „Национална полиция“ и отдел „Пътна полиция“, Български Червен кръст (БЧК) и Съюза на българските автомобилисти (СБА).
До момента в рамките на ежегодната кампания се провеждат разнообразни активации, които
пряко ангажират десетки хиляди шофьори и техните близки. Сред тях ярко се открояват карането на автомобил с очила, които симулират усещането, че водачът е под алкохолно влияние, както и възможността посетители на заведения изцяло доброволно да се поставят на тест за алкохол и да вземат решението дали да седнат зад волана.
Тази година „Алкохолът е лош шофьор“ стартира със специално събитие,
на което бяха представени и новите безалкохолни попълнения в портфолиото на компанията, специално разработени в посока следване на тенденциите. Гости на събитието бяха представители на отдел „Пътна полиция“ и Съюза на българските автомобилисти, журналисти и инфлуенсъри. Те бяха приветствани от домакините от страна на „Каменица“ АД и поздравени от младата талантлива певица Мила Роберт.
„Преди повече от десетилетие прегърнахме каузата за отговорното поведение на пътя и пътната безопасност, като я поставихме във фокуса на общественото внимание. Кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ е част от дългосрочната ни политика за устойчиво развитие, основаваща се на три основни стълба – отговорна консумация, устойчиво производство и принос към обществата, в които развиваме бизнеса си”, каза Радостина Хаджийска, директор „Правни и корпоративни въпроси“ в „Каменица“ АД.
„Безопасността на движението по пътищата е задължение и отговорност на всеки участник в него,
на всяка институция и организация, която е поставила тази проблематика във фокуса на своята дейност. Да гарантираш живота и здравето на хората, като осъзнаеш, че решенията за правилно и съобразено със закона поведение на пътя трябва и се взимат на трезво, без употребата на алкохол, е особена отговорност, към която се стреми всяко едно от изданията на социално отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор“.
Именно постигането на целите на кампанията е в основата и на дългогодишното партньорство с Министерството на вътрешните работи в лицето на Главна дирекция „Национална полиция“ и отдел „Пътна полиция“. Само с обединените усилия на социалните партньорства може да се търси положителен краен резултат, изразяващ се в съхранение на човешкия живот в процеса, насочен към осигуряване безопасността на движението по пътищата“, споделят от отдел „Пътна полиция“.
Масови проверки на пътя, за какво ще следи полицията
Защо КАТ глоби два пъти шофьор за едно нарушение
Нова акция на "Пътна полиция", за какво ще следят
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!