Ц елта на развалянето на концесията за пристанище „Росенец” е таксите да влизат в джоба на държавата, а не в чужда частна компания. Това обясни депутатът от ПП-ДБ Димитър Найденов в ефира на предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS по повод предложението да бъде развалена предсрочно концесията на това пристанище.
На първо четене: Прекратиха концесията на пристанище "Росенец"
„Не става дума за национализация, това би означавало, че частна собственост става държавна. Нефтеното пристанище „Росенец” винаги е било държавна публична собственост. Целта е прекратяване на договора на „Лукойл” върху концесията и връщане контрола върху тази критична инфраструктура. Собствеността на рафинерията ще си остане частна”, категоричен бе депутатът.
Балабанов: "Росенец" стана пристанище на лицемерието
Той повтори тезата си, че концесията за нефтеното пристанище „Росенец” е направена порочно.
„Практиката в развитите морски държави е да се дават на концесия дейности по обслужването и евентуално – корабни места. Никъде няма предоставяне на цели пристанища на един-единствен оператор”, каза Найденов.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!