П ротестно шествие с автобуси затрудни движението в центъра на столицата за кратко. На някои от тях имаше плакати „Протест: Не на сивата икономика”.
Сред исканията на превозвачите са да се прилагат ефективни мерки за борбата със сивия сектор в автомобилните превози и да отпаднат тол таксите за автобуси, извършващи превози по редовни автобусни линии. Протестиращите искат промени в Закона за автомобилните превози и кореспондиращите с него подзаконови нормативни актове.
На входа на София от АМ „Тракия” от сутринта имаше засилено полицейско присъствие и дълга около километър опашката от автобуси, закичени с български знамена.
Автобусни превозвачи излязоха днес на протест. Те са недоволни от въвеждането на нова система за винетки и тол такси по българските пътища.
Протестиращите настояват още за ефективна борба със сивия сектор в автомобилните превози, изработване на нова републиканска транспортна схема и еднакви условия при възлагане на поръчки за обществен превоз на пътници, съобщава НоваТВ.
В София протестът започна в 12 часа, мина по бул. „Цариградско шосе“ през центъра на града и до Централната автогара.
Протестно шествие има и във Варна. Очаква се участие да вземат между 100 и 150 автобуса.
Ситуацията с обществените превози е тежка в цялата страна. Пред БНР Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи отчете, че браншът на автобусните превозвачи за последните три години е намалял наполовина, а има нулеви инвестиции.
Той алармира, че 60 общини у нас вече нямат превозвач, а средностатичстическият автобусен парк в страната е на възраст 28 години – по-висока от тази в африканските държави.
Според Константинов основният проблем в бранша е сивият сектор. Той критикува и т. нар. „споделени пътувания”.
„Споделените пътувания са само част от проблемите, трупани с години. Те просто преляха чашата”, смята Константинов. По думите му превозните средства, с които те се извършват, не са класифицирани за превоз от типа автобусен, не подлежат на контрол от органите на ДАИ, а попадат в ресора на МВР, а в същото време дейността, която извършват, има допирни точки с Министерството на финансите.
„Автобусите ни пътуват полупразни през цялата седмица”, каза още Константинов. „Всякакъв начин, който би натоварил бюджета на автобусните превозвачи, е неприемлив”.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!