В процес е изграждането на Единен център за обработка на нарушенията. Това означава, че всички генерирани нарушения ще се изпращат автоматично в този център и там ще се обработват от системата. Това каза пред медиите вътрешният министър Младен Маринов, който присъства на форум за безопасност на пътя.
По думите на Маринов
този Център ще повиши с близо 50% ефективността на процеса,
при който първо полицейския служител трябва да регистрира определен брой нарушения, а после да ги обработи и изпрати за налагане на санкция. Той ще освободи и време на полицаите да вършат повече работа.
Министърът отбеляза още, че такива центрове съществуват в много европейски страни. Предстои българският такъв да заработи в най-скоро време, като в момента се изготвя процедурата за обществена поръчка.
По отношение на промените, които се предвиждат за застраховката „Гражданска отговорност“ министър Маринов коментира, че темата трябва да бъде подложена на широка дискусия. Като отбеляза, че
може да се помисли и за това формирането на цената на тази застраховка да зависи от поведението на водачите на пътя.
По думите на министъра това може би ще е справедливо решение.
По време на форума за пътна безопасност бяха изнесени резултати от анкета на Съюза на българските автомобилисти, в която са взели участие 6000 души. Около 83% от анкетираните смятат, че за да намалеят инцидентите на пътя е необходимо да се засилят санкциите и контролът. Само 14% смятат, че не са необходими още мерки.
Анкетата сочи още, че голяма част от анкетираните са ставали свидетели на агресия на пътя. Това, което най-често дразнело водачите пък било лошата настилка и неадекватното регулиране на пътя.
Пред журналисти вътрешният министър коментира, че според статистиката
три пъти е завишен размерът на санкциите, контролната и наказателната дейност.
Маринов отбеляза, че има три пъти повече наказани водачи и значително повишение на събираемостта на глобите.
По думите на министъра, увеличаването на глобите и налагането на санкции дава резултати, но не трайни. Според него не трябва хората да привикват с външния контрол, като така да бягат от самоконтрола. Министърът допълни, че и за следващата година са заделени средства за модернизация на контролната дейност.
Това е най-сериозната заплаха за шофьорите у нас
10 пъти повече дрогирани шофьори, в сравнение с 2014
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!