Б ойко Борисов не е сред акционерите на MTG - компанията собственик на Нова ТВ, каза Йорген Мадсен Линдеман, президент и изпълнителен директор на MTG, в интервю за "24 часа".
"Не, не е вярно. Ние сме публична компания, листвана на борсата, следователно нашите акционери са публично известни и всеки може да провери кои са те. Той (Борисов) със сигурност не е сред тях", казва Линдеман в отговор на въпрос по повод слуховете, че Бойко Борисов има акции в Нова.
Шефът на MTG беше в София и, както сам отбелязва, е поздравил ръководството на Нова ТВ.
"Медийният пазар в България е изключително динамичен и интересен, затова бихме искали да инвестираме още,
както и да постигаме все по-високи резултати. Хубавото е, че с такова ръководство, каквото е това на "Нова броудкастинг груп", се чувстваме уверени, че можем да го направим", посочва Линдеман и допълва, че е много впечатлен от факта, че Нова е успяла да увеличи пазарния си дял и да привлече много повече зрители, а успява и да запази този тренд.
"Това, което се опитваме да направим заедно, е да подготвим бизнеса и
от традиционен тв оператор да го превърнем в дигитална медийна компания с богато портфолио от продукти,
които да забавляват и информират. Това е стратегическата рамка, която обсъждаме в момента, и мога да кажа, че в България се справят много добре. Благодарение на решението за придобиване на "Нетинфо", сега можем да обсъждаме и планираме следващия етап от развитието ни", казва още Йорген Линдеман.
Запитан дали Нова ТВ променя облика си, тъй като преди наблягаше на развлекателни предавания, а сега промени новините си, сутрешното си шоу, има много политически токшоута, той отговоря:
"Новините са много важни за нас.
Във всички страни, в които MTG присъства, е важно да имаме качествени, независими и обективни новини.
Те са признак за свободата на словото във всяка една държава. В света не са толкова много хората, които имат достъп до свобода на словото. Затова за нас като медийна компания от XXI век е важно да подкрепяме качествената журналистика и свободата на словото и да имаме новини, които отговарят на тези принципи. Още повече че това са основите на демокрацията, която също е много важна за нас".
В отговор на въпрос колко голяма иска да е MTG, дали колкото "Нюз корпорейшън" на Рупърт Мърдок ли, Линдеман казва: "Надяваме се още по-голяма".
"Стратегията ни за развитие стъпва на три основни стълба: географска експанзия, предлагане на повече и по-разнообразно съдържание и силно присъствие онлайн. Стремежът ни като медийна група е да сме световен играч. За нас не е достатъчно да сме само мултинационална медийна компания. Нашият подход е следният - ние не продаваме, а купуваме, защото искаме да разширим присъствието си в различните страни и региони", обяснява той.
Линдеман заявява още, че MTG иска да увеличи присъствието си в България.
"Искаме да разширим и увеличим бизнеса и присъствието си...
Не водим преговори с никого и не продаваме. Купуваме компании.
Така че компаниите в България, които искат да станат част от медийната ни група, са повече от добре дошли да ни се обадят. Имаме нужда от дигитални компании, от фирми, които произвеждат съдържание и в такива желаем да инвестираме", подчертава той.
Шефът на MTG очаква и други чужди медийни компании да влязат в България, най-вече в дигиталните медии и създаването на съдържание.
"Източна Европа като цяло е голям пазар, който се развива и за който може да се прогнозира ръст. Ако погледнете годините от 2008-а, когато започна кризата, до днес, пазарът все още не се е възстановил напълно, все още е под нивата, на които беше тогава. Нашата компания сега е по-силна в Чехия, България, Естония, Латвия, Литва, отколкото беше през 2008 г. Когато пазарът се възстанови напълно, очакваме ожесточена конкуренция на всички пазари", прогнозира той.
Пълният текст на интервюто можете да прочетете в "24 часа"
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!