„Възпрепятстването на правото на отказ на потребителя и възможността да си върне парите е нарушение на закона, за което търговецът носи отговорност”, това коментира пред NOVA Христо Трендафилов от Комисията за защита на потребителите.
Той посочи, че това правило важи, независимо дали продавачът се съобразява с регулациите в Европейския съюз и България и че всеки купувач има право да върне стоката в 14-деневен срок.
Какво да правим с нежеланите подаръци
Поводът са оплаквания на потребители, които са пазарували от платформа за търговия в интернет.
При един от случаите продавачът е в Албания и е отказал да върне парите за продукта на потребителя.
„Много често те се обръщат към този, който предоставя мястото за продажби, а не се обръщат конкретно към търговеца и по този начин потребителите рискуват да изтече този 14-дневен срок. Тоест още в самото начало трябва да видят от кой търговец пазаруват”, обясни Трендафилов.
НС реши: Връщане на стока в магазина до 14 дни
Според българското законодателство всеки може да откаже в 14-дневен срок стока, закупена онлайн, без дори да посочва защо. И след това да получи парите си обратно – отново в срок от 14 дни.
Проблемът с връщането на парите е временен заради технически проблем, обясняват от онлайн платформата. А дължимите суми вече се изплащат на засегнатите клиенти, които отделно ще бъдат и компенсирани за неудобството.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!