М оторизирана среща на жълтите павета в София пред Народното събрание организират различни асоциации и организации на мотористи.

Причината е предложението за промени в Закона за движение по пътищата и това, че за пореден път техни искания не са включени, а за част от тях предстоят рестрикции, предаде БГНЕС.

Група мотористи се сблъскаха в Прохода на републиката

Организаторите на протеста заявяват, че тези, които имат категория А1 и А2 няма да могат да управляват мотора си на магистрала и скоростен път, ако този проект бъде приет.

Освен това същите ще могат да се движат по извънградските пътища със скорост, по- ниска от тази на автобусите и тировете - за големите возила ограничението е предвидено да е 80 км/ч, а за категории А1 и А2 - 70 км/ч. Всички знаем, че това са предпоставки за сериозни проблеми.

Тежка катастрофа във Враца: Два мотора се врязаха в ТИР, има жертва

"Искането ни да ни позволят да се движим в бус-лентата също не е уважено", посочват мотористите.

Искането за "филтриране" между превозните средства, т.е. да можем да се движим в задръстване между лентите също не е уважено.

Искането за добавяне на допълнителни ленти на мантинелите, които да прикриват носещите колчета, за да не ни режат при ПТП също не е уважено.

Искането ни за сериозни санкции и забрана на пресичането на двойна непрекъсната линия също не е уважено, изброяват още организациите.

Това са основните причини, заради които мото-общността се организира за това мероприятие, което като за начало не е протест или митинг, а излизаме, за да напомним, че съществуваме, не сме невидими на пътя и сме против дискриминацията, която искат да наложат с тези предложения за промени, добавят още мотористите.

Предложените конкретни мерки са във връзка със зачестилите ПТП с мотоциклетисти в градска среда и позовавайки се на успешни европейски и световни практики за превенция предлагаме изменение в Правилника за движение по пътищата в раздел „Бус лента“, а именно: „Чрез решение на съответния общински съвет да се разреши на водачите на двуколесните моторни превозни средства да се движат в бус лентите“.

Агресия на пътя: Шофьор и мотористи се сбиха

Ограничаване водачите на МПС, които придобиват правоспособност за движение по пътищата чрез свидетелство за управление на МПС категория „В“, да получават автоматично правото да управляват мотопеди, двуколесни или триколесни превозни средства с конструктивна максимална скорост не по-висока от 45 км в час. Нашето предложение е правилото на чл. 150а, ал. 2, т. 1 от Закона за движение по пътищата да отпадне изцяло или да бъде прилагано след категорично заявяване желанието на кандидата при придобиване на правоспособност да му бъде предоставено правото да управлява мотопед и/или двуколесни или триколесни превозни средства с конструктивна максимална скорост не по висока от 45 км в час. В този случай обаче задължително да бъде въведено изискване кандидатът за правоспособност да преминава през практическо обучение и полагане на изпит. Законът за движение по пътищата в момента дава възможност автоматично на хора, които не разполагат със специфични умения, да управляват мотопед, което на практика застрашава пътната безопасност;

Преработване на Наказателния кодекс, в частта завишаване на долната граница на санкциите на водачите на МПС, при причиняване на телесни повреди и смърт на уязвимите групи участници в движението (мотоциклетисти, велосипедисти, пешеходци) при нарушаване Закона за движение по пътищата и Правилника за прилагане на закона за движение по пътищата.

Да бъде изравнена скоростта за движение на мотоциклети управлявани с Категория „A“ с МПС управлявани с Категория „B“ в Извън населено място, Автомагистрала и Скоростен път, регламентирани в Закона за движението по пътищата.

Да се направи ревизия на текстовете в Глава II в ЗДвП определящи разположението на нерелсови ППС върху платното за движение. Да се проучи международния опит и възможността за уреждане на споделянето на пътните ленти между автомобилите и двуколестните моторни превозни средства.

Да бъдат направени инфраструктурни промени в участъците от пътя с концентрация на ПТП. Да се следи за спазването на правилата при поставяне на ограничителни системи за пътища. На пътно платно с две или повече еднопосочни ленти за движение, да се осигурява физическо разделение между лентите с различни посоки на движението.

Да се уреди нормативно поставянето на животоспасяващи предпазители (предпазни огради) под ограничителните системи за пътища (мантинели) с цел при настъпване на ПТП с участието на двуколесно моторно превозно средство да се избегне възможността от откъсване на крайници или фатален край.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
В очакване на Възкресение: Засилени мерки за сигурност около "Св. Александър Невски"

В очакване на Възкресение: Засилени мерки за сигурност около "Св. Александър Невски"

България Преди 48 минути

Пропускането на гражданите ще става през КПП от четирите страни на храма

Шпионка с мустаци? Избягала котка предизвика суматоха в Белия дом

Шпионка с мустаци? Избягала котка предизвика суматоха в Белия дом

Любопитно Преди 2 часа

Наскоро обаче имаше още един подобен случай, когато малко дете успя да влезе на територията на американското президентство

<p>Втори кръг на преговори: Ще се разберат ли САЩ и Иран за ядрената програма</p>

Втори кръг на преговори в Рим: Ще се разберат ли САЩ и Иран за ядрената програма

Свят Преди 4 часа

Американската делегация е водена от специалния пратеник за Близкия изток Стив Уиткоф, а иранския екип – от външния министър Абас Арагчи

Благодатният огън: И тази година без църковна делегация от България до Йерусалим

Благодатният огън: И тази година без църковна делегация от България до Йерусалим

България Преди 4 часа

Той ще бъде пренесен довечера от Синодната палата в София, където се пази, за да стигне до всички църкви в страната

Новите алгоритми на OpenAI халюцинират повече от преди

Новите алгоритми на OpenAI халюцинират повече от преди

Технологии Преди 4 часа

Повечето интелект изглежда идва и с повече грешки

<p><strong><span style="color:#ff0000;">Велика събота е!</span></strong> Най-благословеният ден</p>

Велика събота е! Последният ден от Страстната седмица

Любопитно Преди 5 часа

Той е посветен на скръбта за починалия на кръста Спасител Христос, но и на очакването на Неговото Възкресение

Как да не се скараме с роднините по празниците?

Как да не се скараме с роднините по празниците?

Любопитно Преди 5 часа

Набола тема за всеки българин преди Великден

Вижте защо е специален и какво значение има денят преди Великден

Вижте защо е специален и какво значение има денят преди Великден

Любопитно Преди 5 часа

Велика събота е ден между мрака и светлината – време на тишина, тъга и очакване

Цар Калоян

19 април: Погребан е българският крал – Ромеоубиеца

Любопитно Преди 5 часа

Вижте какво се е случило на тази дата в историята

Въздушна тревога е в Одеса и областта

Въздушна тревога е в Одеса и областта

Свят Преди 13 часа

Сирените бяха задействани в 21:53 часа

Лек автомобил блъсна колоездач в София

Лек автомобил блъсна колоездач в София

България Преди 14 часа

Велосипедистът не е тежко пострадал

<p>&quot;Екологично бедствие&quot;&nbsp;заплашва туристическия сезон в Русия</p>

Нефтено петно в Черно море заплашва туристическия сезон в Русия

Свят Преди 14 часа

Путин призна още през декември, че става дума за „екологично бедствие“

Земетресение в Румъния

Земетресение в Румъния

Свят Преди 14 часа

Трусът е регистриран в 18:43 часа българско време