М инистерството на образованието и науката (МОН) започва преглед на учебното съдържание по общообразователните предмети от първи до десети клас. В целия процес ще се включат повече от 170 специалисти от цялата страна, съобщи пресцентърът на МОН.
Ще бъдат сформирани два вида групи. Най-напред учители, методици и психолози ще анализират учебните програми по различните предмети. Целта е да се оценят включените в тях понятия и термини, очаквани резултати, наличието на връзки между различните предмети в съответния клас, както и на връзки между изучавания материал по един и същи предмет в различни класове.
Промени в матурата по БЕЛ в 12-и клас
Друга, по-голяма група ще включва учители, излъчени от синдикалните и работодателските организации в средното образование и от Регионалните управления на образованието. Те ще четат учебниците по отделните предмети в съответния образователен етап - начален, прогимназиален и първи гимназиален, и ще преценяват доколко и как учебните програми са намерили отражение в съдържанието им.
Паралелно с това МОН ще поръча на независима социологическа агенция да направи допитване. Ще бъдат интервюирани представителни извадки от три целеви групи - учители по общообразователни предмети от първи до десети клас, ученици от първи до десети клас и родители на такива ученици.
МОН с важна информация за зрелостниците
До десетина дни МОН ще пусне също анонимна онлайн анкета сред учениците от трети до десети клас в цялата страна. Тя ще бъде разпространена чрез ученическите съвети в училищата. В нея децата и младежите ще могат да оценят колко сложен е за тях учебният материал по отделните предмети, има ли достатъчно време за затвърждаване на новия материал, доколко наученото ще им бъде полезно в живота и други. Учениците ще бъдат питани също дали учителите им използват съвременни методи на преподаване - като работа в групи и по проекти, решаване на казуси, дигитални ресурси. Въпросите са формулирани по различен начин в зависимост от възрастта на учениците.
Попълващите анкетата няма да посочват имената и училището си, но ще отбелязват дали живеят в голям град, в малък град или в село. По-големите ученици ще трябва да напишат също средния си успех от първия учебен срок. Ученическите мнения ще се събират до края на април тази година, информират от МОН.
Междувременно Центърът за развитие на човешките ресурси (ЦРЧР) към Министерството на образованието и науката сезира Софийската градска прокуратура заради наличие на конфликт на интереси при оценяването на проекти по европейската програма "Еразъм+". Нередностите са за над 1,5 млн. евро, съобщават от пресцентъра на МОН.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!