М инистерството на образованието и науката (МОН) не е било информирано по никакъв начин за продажбата на "Школо" на чужда компания. След публикуване на информация в медиите институцията сезира ДАНС и Комисията за защита на личните данни за проверка на случая, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката.
Ще се изучава ли „Аз съм българче“, МОН обясни
МОН към момента няма договорни отношения с "Школо", но много от българските училища са техен клиент. С цел защита на тези образователни институции министерството ще предприеме всички действия за разясняване на случая. Вече е изпратено и писмо до компанията с искане незабавно да предостави цялата налична информация, а заедно с това са сезирани и компетентните органи.
МОН ще сезира прокуратурата за нарушения в училището, в което пишели оценки на починало...
Случаят е показателен, че е целесъобразно използването на услугата електронен дневник към държавната система - Национална електронна информационна система за предучилищното и училищното образование (НЕИСПУО). Към момента над 830 образователни институции работят с нея, добавят от МОН.
Образователната платформа "Школо", с чиито електронни дневници работят повечето училища у нас, не е информирала Министерството на образованието и науката (МОН) за придобиването ѝ от британския доставчик на образователен софтуер "Джунипър Едюкейшън", тъй като няма такова регулаторно изискване. Това обясниха пред БНР от "Школо".
Любомир Ваньов, управител на "Школо", обясни защо МОН не е било уведомено за продажбата на образователната платформа на чужда компания:
"Защото няма регулаторно изискване, което трябва да мине одобрение".
По повод изпратеното от МОН до "Школо" писмо с искане незабавно да бъде предоставена цялата налична информация относно продажбата Ваньов коментира:
"За около половин час е изпратено абсолютно всичко, каквото трябва да се изпрати. Ние сме насреща да помогнем и да съдействаме на абсолютно всички държавни органи, които сметнем, че трябва да получат каквато и да било информация".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!