К акво предвиждат промени в наредбата за оценяване на резултатите от обучението на учениците, предложени от новия екип в просветното министерство? Наредба 11 е част от пакет документи, публикувани за обществено обсъждане, за да може промените да влязат в сила от началото на новата учебна година.
Целта е "да има в самия час повече време за работа между учител и ученици, повече време за практическо прилагане и упражняване на това, което учениците учат", каза пред БНР Евгения Костадинова, директор на Дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН.
МОН предлага нов график за ваканциите и изпитите през учебната 2023/2024
Променя се минималният брой изпитвания за оформяне на срочна оценка.
"Като 2 или 3 в зависимост от броя на часовете, с които се изучава предметът. Това не значи, че учителят не може да направи изпитвания, които да надвишават минималния брой. Наредбата не отнема възможността учителят да преценява", уточни Костадинова.
Наредбата се стреми към формиращо оценяване, подчерта Евгения Костадинова в предаването "Преди всички".
Това са новите специалности в професионалните гимназии
"Не просто оценката като цифрова оценка, а преценка на напредъка на ученика и посочване на онези негови страни, които все още не са усъвършенствани. По този начин и учител, и родител ще има възможност за знае върху какво трябва да работи ученикът. Невинаги цифровата оценка е верният инструмент. Тя показва моментно състояние, докато формиращото оценяване показва напредъка. Това трябва да се случи в по-голяма степен."
Проектът за промени предвижда още да се въведат самостоятелни писмени задачи за домашна работа под формата на изследване на определен проблем.
"Да отграничим самостоятелното писмено изпълнение, което е за следващ час, от това с цел изследователски подходи."
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!