„Не само ще се пътува за 3 часа, а ще се пътува много по-комфортно, по-чисто и по-достъпно”, това обеща министърът на транспорта Росен Желязков в ефира на „Здравей, България” по NOVA.
Той посочи, че в момента се работи по обновяването на железопътната инфраструктура между София и Бургас.
„Има изградени участъци, има и такива, които още са в процес на изграждане с висока степен на изпълнимост и има такива, които заради обжалвания, са в съда. Имаме очакването до края на септември да приключат всички процедури. Лимитът на програмния период за изграждането на железопътната инфраструктура в тези участъци е до края на 2023 г.”, поясни Желязков.
„От страна на подвижния състав, което е ангажимент на „БДЖ – Пътнически превози”, до края на тази година започва процедурата за доставянето на нови мотрисни влакове, а в момента се водят интензивни преговори с „Шкода” за модернизация на съществуващите локомотиви, така че да се достигне тяхната оптимална скорост от 160 км/ч.”, заяви Желязков.
„Разговаряме с „Дойчебан” за нови вагони. Става въпрос за вагони втора употреба, които са в експлоатация в немските железници, защото един пътнически вагон от немските железници излиза по-евтино от ремонта на съществуващ български влак”, поясни Желязков. „Средната цена в Европа за една седалка във влак е 25 хил. евро. Нашата амбиция е да осигурим 4000 нови седалки”.
„Железниците са най-екологичният, най-ефективен и в бъдеще, и най-субсидираният и финансиран транспорт, който и като европейска политика ще бъде развиван”, смята министърът.
Той подчерта, че в момента българската държава субсидира билетите за пътнически превози в съотношение 20 към 80. Тоест пътникът плаща само 20% от реалната цена на транспорта.
„Радикална промяна не би трябвало да се очаква”, заяви Желязков и посочи, че за целта няма да се променя субсидията, а ще се разчита повече на европейските фондове.
„В тестови период е новата билетоиздаваща система, тоест оттук нататък ще могат да се закупуват билети онлайн, което ще намали възможността да се купуват превозни документи без каквато и да е отчетност, каквито практики имаме”, подчерта министърът.
Желязков коментира и случая със задържания в Германия български бус с 66 неизправности след успешно преминат технически преглед в България.
„Следващата седмица очакваме информация за случая от колегите от Германия. Това надали е изолиран случай. Ето защо и контролът върху пунктовете на Годишни технически прегледи се затяга. В момента има производства за отнемане на 17 разрешителни”, отчете министърът.
„В рамките на обществено обсъждане е законопроект за пътните превозни средства, където по съвсем различен начин ще бъдат ангажирани и регулаторната и сертификационна дейност на тези пунктове. В това число и на сервизите. Важно е да има по-малка човешка намеса. Затова информационните системи, които се изграждат и ще бъдат интегрирани една с друга, няма да допускат човешка намеса и няма да има възможност да се договаря привидна изправност на превозно средство”, обясни Желязков и уточни, че законът ще влезе за гласуване в Народното събрание вероятно през есента.
Министърът подчерта, че процедурата по концесиониране на „Летище София” е в ход, като добави, че летищата в Бургас и Варна вече са концесионирани.
Транспортният министър посочи, че за да има успех по исканията срещу пакета „Мобилност”, ограничаващ българските шофьори в Европа, е необходимо да се привлекат още държави на наша страна.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!