„Цените на пътищата в България са най-евтините на километър в Европа”, заяви пред NOVA министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той подчерта, че това важи и за изграждането на тунелните и мостови съоръжения.
„Такива са условията, с които разполага държавата. Мисля, че качеството е добро, с оглед на ресурса, който имаме”, посочи Нанков. Той добави, че качеството трябва да се подобрява.
Реакцията на държавата за езерото до Северната тангента
Ска Келер: ЕС няма да финансира нов път през Кресненското дефиле
„Факт е, че имаме системен проблем с пътищата, както българските граждани, така и аз самият не съм доволен от тяхното качество. За това търсим системно решение”, заяви министърът, като посочи за възможно такова тол таксите.
По думите му цената на строителството на магистралите в съседна Гърция например е 2-3 пъти по-висока.
Министър Нанков съобщи, че в България „17 нови тунела са в различен етап на подготовка. Някои се строят, други се проектират, за трети има предпроектни проучвания”. Всички те ще бъдат готови до 2023 година.
„34 са съществуващите тунели в страната, те се ремонтират поетапно”, добави Нанков.
В момента тече процедура по избор на изпълнител за строителството на магистрала до Калотина, която трябва да бъде готова до 2 години.
Освен това, до средата на годината ще започне обществената поръчка и за скоростен път от Видин до Ружинци.
„Забързахме се отново и с един месец по-рано ще започнем обществената поръчка за най-тежкия участък – между Ботевград и Мездра”, заяви Нанков. Пътят до Видин „ще се реализира, необратим е като проект”. Това вероятно ще стане до 2021 г.
Освен това през март стартира строителството на новия лот на магистрала „Хемус” от Боаза до разклона за Ябланица. До края на годината пък се очаква да бъде пусната и нова отсечка от магистралата към Гърция. Става въпрос за участъка от Благоевград към Крупник. Това ще се случи 6-7 месеца предсрочно, през ноември.
По магистрала „Тракия” има участъци, които спешно се нуждаят от преасфалтиране, призна министърът, като посочи, че в момента се извършват огледи и оценка на около 60 такива отсечки в страната, предпоставящи риск от тежки пътнотранспортни произшествия за преминаващите автомобили.
Според него обаче ремонтираните пътища с идеални условия в България водят до увеличаване на тежките катастрофи. Той даде като пример отсечката между Микре и Български извор, където за година има 33 смъртни случая.
„Пътната безопасност е процес, в който са замесени всички институции и всички български граждани, участници в движението по пътищата”, заяви министърът.
Той добави, че жилището му е санирано и енергоефективно, но не по програмите за енергийна ефективност, тъй като подобно нещо не би било редно.
„Между другото жилищата на много депутати и то от тези, които критикуват програмата, са санирани”, посочи Нанков и даде за пример народния представител от БСП Таско Ерменков, чиито блок е саниран по европейска програма.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!