П роектът за строеж на Алепу е един пример за хаотичност в строителството. Въпросът е концептуален – той е огледален на държавата. Това заяви за скандалния строеж на Алепу регионалният министър арх. Виолета Комитова пред БНТ.
„Характерното за Алепу е, че там има две подпорни стени – едната подпира хълма на Свети Тома, а другата – пътя към шофьорския плаж. Но едната е изградена нормално като подпорната стена, а друга като клетъчна структура, която всички казват, че прилича на хотел. Точно тук идва измамата – в строежа се намират три асансьора за хотелската част, а е пуснат в изпълнение като подпорна стена”, обясни министър Комитова.
Кhttps://www.vesti.bg/bulgaria/kakvi-sa-planovete-za-stroezha-kraj-alepu-6126120акви са плановете за строежа край „Алепу”
„Този обект е с две различни разрешения за строеж
– такова чудо няма в моята практика”, категорична е Комитова.
Тя коментира и скандалите около дейността на дружеството „Автомагистрали”. „Разбира се, че имаме доказателства за „Автомагистрали” – ние си направихме нашата проверка по документи и изнесохме фактите, и в същия ден излезе докладът на Сметната палата, установяващ, че са пренебрегнати обществени поръчки, има концентрация в определен брой фирми, редица нарушения”, обясни министърът.
„Автомагистрали“: Сумите, изплатени в аванс, имат застраховка и банкова гаранция
СГП се самосезира за обществените поръчки на "Автомагистрали" ЕАД
БСП: "Автомагистрали" няма нито една машина за асфалт
На въпрос дали държавата може да си върне авансовите плащания, тя заяви: „Първо – аз не съм ревизор, второ – в държавата има НАП и други органи, които могат да установят нарушения.
Аз съм много огорчена, защото шефът на „Автомагистрали” г-н Беличев не иска да напусне дружеството,
защото смята, че е управлявал правилно и може би има намерения да раздава още аванси. Ние правим проверки на място къде какво е изпълнено, защото имаме ангажимент да изплатим едни 600 милиона на фирми, изпълнили проектите. Не бихме искали да ги разплатим, без да видим какво е направено на място”, подчерта арх. Комитова.
Проверка в "Автомагистрали: От 84 обекта е изпълнен един
Терзийски: В България се строят най-евтините магистрали
„Нищо не сме спирали да строим, това е просто внушение, което се нагнетява в обществото от хора, които се чувстват заплашени”, категорична е тя. „Прозрачност, законност и намаляване на корупцията – това са моите три приоритета”, към които се придържам, каза министърът.
Нарушения по трасе от АМ "Хемус"
На въпрос
дали магистрала „Хемус” може да бъде завършена до 2024 г.,
министър Комитова обясни: „Ние заварихме липса на готова проектност по „Хемус” за отделни участъци. Един проект, докато се съставя на хартия, може да минат 4-5 години, а същият проект да се изпълни за една година. Това е среда, която поражда корупция, защото не може 5 години да се прави разрешение за строителство и една година да се прави този строеж. Това е среда, която от години се разраства”.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!