П ланът на Северна Македония за средствата от плана на ЕС за растеж на Западните Балкани е готов и очаква одобрение от Европейската комисия, съобщи премиерът на страната Християн Мицкоски. Той посочи, че някои проекти, като железопътна линията към България - част от Коридор 8, не могат да бъдат завършени и предлага средствата да се използват за модернизация на Коридор 10.
Според него "част от Коридор 8 завършва в задънена улица, в полу-тунел, без предвидимост".
Кой стои зад „Македонския културен клуб” в Благоевград
"Как ще продължи по-нататък до Черно море, с разходи, които могат да достигнат до 750 милиона евро”, каза Мицкоски пред "Телма" и добави: "Моля тези пари да ги изразходваме за модернизация на железопътната линията от Коридор 10 и влаковете да се движат със 100, вместо с 30 км./ч."
Премиерът смята, че по този начин "бюджетът на държавната компания Македонски железници вместо да бъде намален три пъти, ще бъде увеличен три пъти.
"Вместо да имаме един работещ локомотив за пръв път след две години, да купим 5 нови локомотиви, за да имаме повече композиции, които ще минават през страната”, смята Мицкоски.
РС Македония: Скоро ще започне работа по жп линията за България
Министърът на транспорта на РС Македония Александър Николоски също подкрепи модернизирането на Коридор 10, свързващ Скопие и Белград, въпреки че финансирането за източната част на Коридор 8 е осигурено от ЕС и заеми от ЕБВР и ЕИБ.
Проектът обаче не е включен в програмата на новото правителство на РС Македония и има риск от загуба на безвъзмездни средства.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!