Линията на метрото от ж.к. "Младост 1" до бул. "Цариградско шосе" ще тръгне през май догодина.
Това каза столичният кмет Йорданка Фандъкова, която инспектира строежа на подземната железница.
Заедно с пускането на мотрисите ще бъде открит и големият буферен паркинг с 1300 места.
Участъкът представлява част от трасето ж.к. "Младост" -
ж.к. "Дружба" - Летище "София.
Конструкцията в "Младост 3" е завършена напълно. Извършени са над 65% от довършителните работи по архитектурното оформление. Тунелите в целия участък са изцяло завършени и започва монтаж на електричество, ескалатори и асансьори. Монтирани са над 65% от релсовия път.
Фандъкова каза още, че след по-малко от две седмици
приключват изцяло ремонтните дейности
по бул. "Цариградско шосе" в района на Интер експо център и движението ще бъде пуснато изцяло на 12 септември.
На същата дата ще бъде пуснато и движението по бул. "Ломско шосе".През септември се очаква да бъде освободено движението на бул. "Черни връх" в района на хотел "Хемус".
По думите на кмета на София, подготвя се и изграждането
на следващите етапи от столичното метро.
През март или април 2012 г. ще започне изграждането на
участъка от бул. "Цариградско шосе" до летището.
Той е с дължина 5 км и по него има разположени четири метростанции.
От възможностите за финансиране зависи кога ще започне изграждането и на участъка на метрото към бизнес-парка в ж.к. "Младост".
Този участък е с дължина 3.5 км и три метростанции.
Обсъждат се
пет варианта за третия метродиаметър на метрото в София,
каза пред журналисти директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев.
Първият вариант включва трасето от бул. "Ботевградско шосе", през Паметника на Васил Левски, Софийския университет, НДК, Руски паметник и до бул. "Цар Борис Трети". Този вариант е с дължина 14,2 км, 18 метростанции, 5,3 км тунелен участък и 8,9 км открит участък. Прогнозният пътникопоток е 121 хил. души дневно.
Вариант 2 тръгва от бул. "Владимир Вазов", минава през Паметника на Васил Левски, Софийския университет, НДК, бул. "България", ж.к. "Красно село", бул. "Цар Борис III", бул. "Монтевидео" в кв. "Овча Купел" и до ж.п. линията София - Перник. Трасето има дължина 16,5 км, 17 метростанции, 9,5 км подземно трасе, 7 км открито трасе в двата края на линията. Прогнозният пътникопоток на линията е 125 хил. души на ден.
Третият вариант съвпада с втория до НДК, но от там преминава през 5-те кьошета и ул. "Прага", ул. "Георги Софийски", бул. "Цар Борис Трети", кв. "Овча Купел", бул. "Монтевидео" и до ж.п. линията София-Перник. Дължината на трасето е 16,5 км със 17 метростанции и пътникопоток по него от 137 хил. души дневно.
В четвърти вариант се обсъждат два маршрута - 4а и 4б. Единият тръгва отново от бул. "Владимир Вазов", но преминава през бул. "Евлоги Георгиев", "Орлов мост", НДК, 5-те кьошета, ул. "Георги Софийски", Медицинска академия, кръстовището на бул. "Иван Гешов" и бул. "България", ж.к. "Красно село", ул. "Житница", ж.к. "Овча Купел" и до ж.п. линията София-Перник. Дължината на трасето е 15,4 км, с 18 метростанции. Прогнозният дневен пътнически поток възлиза на 137 хил. души.
Другият маршрут се различава в участъка между ул. "Прага" и кръстовището на бул. "Иван Гешов" и бул. "България", като то преминава по ул. "Георги Софийски" и бул. "Иван Гешов", където има допълнителна метростанция.
Съгласно комплексната оценка на вариантите, направена от консултанта, с най-добри технически и експлоатационни показатели е вариант 4а, следван от варианти 4б и 3.
Предстои представяне на всичките варианти за обществено обсъждане.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!