Все по-голям дял от българското население се пренасочва към новините в интернет, показва национално представително изследване на "Сова Харис" за взаимодействието на интернет, новите медии и пресата, представено днес.
Българите все още слабо посещават блогове, а телевизията остава основен източник на новини, според проучването. Данните показват следното разпределение: телевизията - 71%, интернет - 19%, вестници - 4%, и радио - 3%.
Приблизително 11% от българските граждани на възраст между 14 и 65 години всеки ден си купуват вестници. Около 15% споделят, че четат вестници не само на хартия, но и в интернет, а 11% предпочитат да ги четат единствено в мрежата.
Българите използват интернет най-често за новини (26%), слушане на музика онлайн (24%), гледане на телевизия онлайн (18%), слушане на радио онлайн (15%) и гледане на филми онлайн (10%).
Българите между 14 и 65 години търсят в мрежата най-вече новини, общуване с приятели и развлечение.
Като основни предимства на онлайн журналистиката българите посочват големия брой новинарски сайтове, възможността човек да получи информация от разнообразни източници и алтернативни гледни точки, както и обстоятелството, че тези медии са леснодостъпни по всяко време на денонощието и са безплатни.
От друга страна, хората смятат, че онлайн журналистиката има и някои недостатъци, сред които най-вече липсата на качествени изследвания и задълбочени анализи.
Около една четвърт от българите между 14 и 65 години посещават и участват в различни интернет форуми, активно или спорадично, като мнозинството от тях споделят мнението, че чрез форумите свободно изразяват собственото си мнение, могат да влязат в дискусии по различни теми.
Сред посещаваните блогове най-популярни са тези на известни личности и кулинарни блогове. Значителен дял от българите посещават и ползват социални мрежи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!