Пе ещаемостта на сайта на лондонския вестник "Таймс" (thetimes.co.uk) е намаляла с две трети
за няколко седмици след въвеждането на регистрацията на
ползвателите и платения достъп до материалите в
електронното издание, съобщи "Икспиъриън хитуайз" (Experian Hitwise) в анализ, разпространен в
лондонското Сити.
За периода от 22 май до 26 юни, когато читателите трябваше
да попълнят регистрационен формуляр, интернет трафикът на сайта
се е понижил с 58%.
За същия период делът на "Таймс" в
информационните мрежи и електронни медии е намалял повече от два
пъти - от 4,37% до 1,83%.
След въвеждането на платения достъп тенденцията към спад е
продължила.
В същото време спадът се оказа не така дълбок, както
предвиждаха някои анализатори.
Най-песимистичните прогнози
разглеждаха вероятността посещаемостта в сайта да спадне до 10% от обичайните показатели при безплатната версия.
Тази година "Таймс", който е част от медийната империя
на Рупърт Мърдок "Нюз корп." (News Corp.), отбеляза 225 години от създаването си. През последните месеци той се оказа в центъра на
експерименти - всекидневникът направи платен достъпа до
електронното си издание пръв сред общопрофилните британски
вестници.
"Файненшъл таймс" също получава пари от читателите си в
интернет, но той се смята за специализирано издание.
Нито един британски вестник засега не е заявил намерението
си да последва примера на Мардок и да въведе платен он-лайн
абонамент.
Такава стъпка би била особено рискована, тъй като
очакваният спад на броя на читателите ще направи изданието
по-малко привлекателно за рекламодателите и ще доведе до спад на
приходите от реклама, посочват анализаторите.
"Таймс" губи заради платения достъп в сайта
С две трети е намаляла посещаемостта на сайта на "Таймс" след въвеждането на регистрация на ползвателите и платен достъп до материалите
19 юли 2010, 11:54
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!