Ш арен автобус превърнат в подвижна библиотека за деца. Ако имате подобна или по-добра идея, то Нова ТВ ще Ви финансира.
Настоящата инициатива на MTG, условно наречена „Промяната“, цели именно подобряването на живота на децата.
След края на най-емоционалния сезон на „Стани богат”, който продължи три месеца, участниците в шоуто събраха 187 500 лв. в подкрепа на инициативата на фондация Reach for Change – Game changers или „Промяната”.
Нова телевизия добави към събраните средства още 13 хил. лв. и по този начин дарява общата сума от 200 хил. лв.
Средствата са предназначени за развитието на социалното предприемачество у нас и в международен план. Единствената цел на инициативата е подобряване живота на децата и защита на техните права.
Инициативата Game changers в България е част от търсенето на „Промяната” по целия свят и се осъществява в международно сътрудничество между Modern Times Group (MTG, собственик на „Нова Броудкастинг Груп”) и Reach for Change. Чрез нея фондацията цели да подобри живота на децата, като открива и подпомага мотивирани социални предприемачи, да осъществят своите идеи на практика.
„Искаме да променим макар и малко живота на децата.
Но тези пари няма да отидат директно при тях, а са предназначени за социални предприемачи, които имат идеи и желание да помогнат на децата, като ги учат на нещо”, обясни Силва Зурлева, член на борда на директорите на „Нова Броудкастинг Груп” в предаването „Здравей, България” на Нова ТВ.
„Ние подпомагаме началото. Целта на проекта е да може след това да се самофинансира”, поясни Силва Зурлева.
От 31 май сайтът на Game changers – www.novatv.bg/gamechangers е активен за кандидатстване за участие в „Промяната” в България. Хората, които Reach for Change търси, са посветили или искат да посветят силите и уменията си в създаването на един по-добър свят за децата. Те са предприемчиви, притежават дръзки и иновативни идеи, както и смела и ясна визия за тяхната реализация.
Конкурсът „Промяната” ще премине през няколко етапа.
Първият от тях е свързан с подаването на кандидатури за участие и е с краен срок 26 август 2014 г. След първоначално разглеждане на заявките, в което ще се включат експерти, доброволци и служители на Нова, ще бъдат селектирани пет проекта с най-голям потенциал за положително въздействие върху живота на децата. В периода октомври-ноември 2014 г. всеки ще има възможност да се включи в определянето на победителя в инициативата, като гласува на сайта на конкурса.
Големият победител в „Промяната” ще си спечели място в т.нар. инкубатор на фондация Reach for Change, който включва финансова подкрепа, професионални съвети и насоки, както и нужното медийно отразяване и обществено внимание, за да развие и реализира плановете си. Останалите четирима финалисти ще бъдат включени в програмата за подкрепа на социални предприемачи на Reach for Change, известна като ЛАБ.
Организацията Reach for Change е създадена през 2010 г. в Швеция и дейността ѝ расте с всяка изминала година. Вече има представителства в 16 държави от Европа, Азия и Африка, сред които Швеция, Русия, Гана, Сенегал, Руанда. През 2013 г. Reach for change е помогнала на над 1 млн. деца от цял свят да повярват в себе си и да придобият силата, куража и смелостта да изградят собствения си живот.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!