"о рисов овладя държавата, ред е на
партиите", коментира "Сега". ГЕРБ се намесва във вътрешните работи на всички
политически формации и засега го прави с успех. В момента управляващите се
включват активно в лидерската битка в БСП, която е най-актуалната политическа
интрига. Близките отношения между Георги Първанов и Бойко Борисов никога не са
били тайна. В момента двамата работят заедно за овладяването на лидерския пост в
БСП.
"След следващите парламентарни избори в НС може да има само 3 партии -
ГЕРБ, БСП и ДПС. И няма да е чудно да се наложи да се прави някаква коалиция на
националното съгласие. И може би точно за това Първанов е по-удобният за Борисов
лидер на БСП. ГЕРБ и Борисов отдавна се месят и във вътрешните работи на
десните.
Столичните сини са изключително доволни от сътрудничеството, което имат
с герберите в общината, и дават мило и драго то да се проектира и на държавно
ниво. С това сътрудничество герберите определено подклаждат в своя полза огъня
на раздора в СДС. РЗС и "Атака" също се разцепиха не без помощта на ГЕРБ. И
най-голямото доказателство за това е фактът, че отцепниците от тези партии в
момента осигуряват мнозинство на управляващите в парламента", коментира "Сега".
Българите най-често се жалват в Страсбург от бавене на делата, посочва в
интервю за "Новинар". адвокат Михаил Екимджиев, спечелил най-много дела
срещу България, защитавайки сънародниците ни в Страсбург.
Той разказва, че в
Страсбург има такава специфика, че докато обикновените дела - тези за
реституция, приватизация и т.н., се решават между 5 и 7 години, то
пилотните дела, при които Европейският съд разглежда оплакванията за дълго
правораздаване, се гледат по една доста опростена процедура.
Съдът просто
пакетира тридесет, четиридесет, понякога шестдесет български дела, като само
прави една таблица, маркирайки продължителността на делото, определяйки дали е
гражданско или наказателно, и казва: „Ние присъждаме определени обезщетения."
Тоест съдът се води от презумпцията, че след като е констатиран вече системният
проблем със забавянето на делата у нас, се предполага, че това се дължи на
лоша организация на съдопроизводството.
Хубаво е гражданите да бъдат
обезщетявани в България, но това трябва да върви ръка за ръка с мерки за
решаване на основния проблем за ускоряване на съдопроизводството.
"Клиничните пътеки остават, но ще бъдат по-справедливи", е озаглавено
интервюто в "Монитор" с д-р Пламен Цеков, управител на НЗОК. За диагностично свързаните групи трябват около 2-3 години. Той споменава и за нов модел на финансиране на болниците.
Четвъртият вот на недоверие срещу кабинета
"Борисов" е необходим и смислен, коментира "Труд". Защото става дума не просто за голям индустриален
обект, а за бъдещето на българската енергетика с нейните остарели мощности,
ниска ефективност и скромни възможности за ползване на възобновяеми източници.
Става дума за бъдещето ни като технологична нация, понеже е известно, че в свят,
където всички търсят растеж чрез високи технологии, България нямаше друг
технологичен проект освен "Белене".
Вотът е необходим и защото експертите се
провалиха като общност - защитиха с дипломи, квалификация, опит, факти и цифри
взаимно изключващи се гледни точки, което прави възможно вече не експертното, а
само политическото решение.
"Нямам
лидерски претенции", заявява Янаки Стоилов в интервю за "24 часа" , председател на лявото крило в БСП. "Не
съм обладан от лидерски претенции, но имам политически амбиции. Смятам, че съм
един от най-убедените и последователни застъпници на леви идеи и политики. Към
момента е факт, че на конференциите са направени редица предложения за
председател на БСП. Сред тях е и моето име. Приемам това като признание, като
възможност, а действията, които ще предприема, ще зависят от това кое е
най-добро за БСП в тази ситуация. Защото след конгреса тя може да излезе
засилена и мобилизирана, но не по-малка е вероятността да бъде отслабена и
разединена", казва Стоилов.
Той отбелязва, че БСП се нуждае от убедително
спечелване на парламентарните избори. "Ако ние имаме само крехка преднина, а не
категорична победа, не ни остава нищо друго, освен отново да се гърчим в
обятията на сложна коалиция и отново да търсим оправдания защо не сме изпълнили
част от поетите ангажименти", допълва Стоилов.
"Има ли спасение, когато енергийните цени скачат", е анализът в "24 часа".
Въпреки данните за големи загуби при производството, преноса и потреблението на
енергия нито едно българско правителство не си постави като приоритет
намаляването им. Вместо това правителствата предпочитат увеличаване на
предлагането, като инвестират в големи енергийни проекти.
Подкрепата за
енергийната ефективност е хаотична и неорганизирана. Най-големият проблем пред
българската политика е намиране на решение на противоречието между цените на
енергията, които се повишават и се очаква да растат не само в България, и
ниските доходи, предвид факта, че значителна част от домакинствата са енергийно
бедни. Намаляването на енергийните загуби е едно от малкото очевидни решения за
ограничаване на негативното влияние на повишаващите се цени върху
доходите, коментира изданието.
За втора поредна година държавният бюджет не успява да събере
планираните приходи от корпоративен данък, съобщава "Сега". Неизпълнени са и
приходите от ДДС, показва годишният доклад за дейността на НАП през 2011 г.
Докладът тази година се забави, а детайли по всички приходни параграфи в него
няма. Корпоративният данък е с едно от най-големите неизпълнения в данъчните
приходи за 2011 г., показва отчетът. При планирани 1.54 млрд. лв. държавата е
събрала 1.36 млрд. лв., или неизпълнението е 12.1%. Предвидените постъпления не
бяха изпълнени и през 2010 г., но тогава с по-малко - 4.5%.
Голямо е
неизпълнението на корпоративния данък при застрахователните дружества. Тук са
отчетени 27.7 млн. лв. постъпления, или с 43.1 млн. по-малко от събраното през
2010 г.
Куриерските компании въведоха такса гориво, отбелязва в интервю
за "Класа" Снежина Казакова, управител на "DHL Експрес България".
"От няколко
години всички международни куриерски фирми имаме въведена такса гориво, която
отчита движенията в цената му. Това, което ни притиска повече от тази ставка, е,
че клиентите и пазарът изискват понижаване на стойността на услугата, което ще
направи работата много по-трудна. Защото това ще наложи да се даде по-ниска цена
на пратката, но с нея ще трябва да се покриват разходите, така че да не се
променя качеството на услугата. С въведената такса частично се компенсира цената
на горивата", обяснява Казакова.
Тя посочва, че се появява тенденцията за
предлагане на логистични услуги. Предлагат се и индивидуални решения. Това е
най-бързата възможна услуга, пратката се пренася за най-кратки срокове без
значение по какъв начин - дали ще е по въздух или по суша. Не се чака транспорт
на компанията, а се използва първият наличен в дадената дестинация. Така
доставката се извършва на същия ден или най-късно на следващия рано сутринта.
"Сега": Борисов овладя държавата, ред е на партиите
Българите най-често се жалват в Страсбург от бавене на делата, казва за "Новинар" адвокат Михаил Екимджиев
10 април 2012, 10:48
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!