Тл летите от рода на "айПад" са надеждата на новинарските медии в дигиталния свят.
Новите мобилни устройства ускоряват търсенето и четенето на новини. Който притежава таблет, се отказва от традиционните средства за информация - настолен компютър, лаптоп, телевизия или печатни медии, се казва в изследване на американския Pew Research Center's Project for Excelence in Journalism. (journalism.org).
(Цялото изследване - journalism.org/analysis_report/tablet)
Мнозинството притежатели на таблети четат върху своите устройства повече и по-дълги новини. Поне половината от тези хора прекарват повече време със своите предпочитани източници на новини. Две трети от анкетираните и в дигиталния свят търсят онези източници, с които са били свикнали преди това.
Днес таблети притежават 11% от възрастното население на САЩ. От тях 77% ползват устройствата си всеки ден, а 52% четат новини всеки ден.
Изследователите обаче предупреждават новинарите да не изпадат в еуфория от тези сведения. Потребителите продължават, както и досега, да не са склони да плащат, за да четат новини. Едва 14% са съгласни да се абонират срещу заплащане, колкото и символично да е то.
В Европа нежеланието на хората да плащат, за да са информирани е още по-категорично. В Германия, например, са готови да плащат за приложения Арр (от англ. application software) само част от онези притежатели на таблети, които изтеглят игри. Приложения за изтегляне и четене на новини с "айПад" купуват само 1,2% в САЩ и 0,3% в Германия.
За възнамеряващите да търгуват със съдържание в интернет има и други обезкуражаващи данни. На въпрос към 1159 използващи редовно таблети американци, които досега никога и за нищо не са плащали - колко биха готови да дадат за съдържание, което не могат да намерят другаде? - 21% отговорят 5 долара на месец, а 10% - 10 долара.
От друга страна изследователите констатират, че 30% от попитаните собственици на таблети сега прекарват повече време в четене на новини в сравнение с преди, когато са ползвали обикновени компютри.
79 процента четат новини на таблета, дори и когато са си у дома, замествайки с него традиционния компютър или лаптопа.
От предишните печатни издания са се отказали 59%, а от телевизионните новини - 57%. "90% от интересуващите се от новини използват таблета и се отказват от всички предишни начини", казват изследователите.
Освен това, таблетът вече се е превърнал в предпочитаното занимание паралелно с гледането на телевизия. Над 40% от анкетираните са с таблета в ръце, докато е включен и телевизорът им у дома.
Най-много на таблета се четат заглавията, но 42% прочитат докрай и дълги статии. Това ги доближава до онези хора, които предпочитат списанията пред други информационни източници.
Сред собствениците на таблети 22% четат онлайн версиите на печатните списания, което е значително по-висок дял от следящите тези версии в традиционните компютри и лаптопите.
Хората оценяват добре възможността да използват "айПад", таблети и всички подобни устройства заради безпробления и бърз достъп навсякъде.
Според подобно изследване на Би Би Си 78% от притежателите на таблети четат повече и по-интензивно новини. Четирима от попитаните петима в това проучване казват, че им е по-интересно и по-лесно да четат новините на таблет.
Положително се оценява възможността съдържанието да се персонализира според личните желания. Едва 4% оценяват видеосъдържането като нещо важно и необходимо.
Интересни са и наблюденията върху използването на огромния магазин за приложения apple.com/mac/app-store), от който желаещите да имат игри, новини или книги на таблетите си, трябва да изтеглят нужния софтуер. Възможността да се изтеглят списания е най-търсена в момента. Причината е,че визията им почти не се променя, разгледана и четене на таблет.
Но все повече издатели предпочитат работещият за всички видове компютри формат HTML5 пред Арр. Така постъпват "Файненшъл таймс и "Нойе цурхер цайтунг" (nzz.ch), а от Арр не се отказват "Гардиън"(guardian.co.uk) и "Бизнес уик".
Така или иначе, таблет революцията обхваща и производителите, и потребителите на новини. Вече близо 45% от предприемачите в медийния бранш са снабдили служителите си с таблети, очаква се през идната година да станат 59%, сочи прогноза на Центъра за европейски икономически изследвания (zew.de).
Революцията на таблетите
Новите мобилни устройства ускоряват търсенето и четенето на новини, който притежава таблет, се отказва от традиционните средства за информация
7 ноември 2011, 16:10
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!