Организацията на медиите в Югоизточна Европа (СЕЕМО), чиято централа се намира във Виена, остро разкритикува българските медии, като заяви, че те
прекалено много се съобразяват с финансовите интереси на собствениците си.
Тя направи това в публикуван днес доклад.
"Съобразяването с финансовите интереси на собствениците на медиите и премълчаването на всяка информация, преценена като вредна, се възприема от повечето журналисти като начин за упражняване на занаята им", се казва в доклада на СЕЕМО.
В началото на април мисията на организацията е провела срещи в България с 25 главни редактори, известни журналисти, медийни експерти и неправителствени организации, както и с вътрешния министър Цветан Цветанов.
Медийният пазар е разделен между
"два противоположни конгломерата, водещи борба за влияние",
констатира СЕЕМО. Колкото до идеологическия залог на тази конфронтация, "хората, с които говорихме, отговориха недвусмислено: "Няма идеология. Става въпрос за финансови и лични интереси".
Българските собственици на медии "се възприемат като инвеститори с краткосрочна визия, които търсят незабавна печалба".
Този модел "повлия върху качеството на медиите -
повечето ежедневници се превърнаха в таблоиди",
констатира СЕЕМО. Читателите и телевизионните зрители "не могат да разчитат на конкретна медия, за да получат информации от обществен интерес", а са длъжни да сравняват информациите в различни вестници, радиа, телевизии и интернет сайтове, се отбелязва в доклада.
Освен това СЕЕМО констатира, че българските медии се занимават само "спорадично" и "като цяло по негативен начин" с темите, свързани с различността, включително хомосексуалността, етническите и религиозните малцинства.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!