Нова Броудкастинг Груп, собственик на Нова телевизия, Диема, Диема 2, Диема фемили, Нова спорт, внесе жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу нелоялна търговска политика от страна на Би Ти Ви Медия Груп, съобщиха от Нова телевизия.
От Нова обвиняват Би Ти Ви, че в условията на икономическа криза, в края на 2010 г. е анонсирала няколко агресивни кампании с цел привличане на клиенти, като е предложила необосновано големи отстъпки за своите клиенти рекламодатели, с което е застрашила конкуренцията на пазара.
Като пример за нелоялна търговска практика се посочва ексклузивната промоция "Зима 2011".
Тя представлява съвкупност от по-благоприятни търговски условия, валидни за кратък период от време (януари - март 2011 г).
Рекламодателите, възползвали се от условията на предложението, са получили определен брой бонусни излъчвания във всички канали от групата на Би Ти Ви Медия Груп - от 100% през месец март до 160% през месец януари, върху броя на заявените и платени рекламни спотове.
Клиентът е можел да се възползва от промоционалните условия единствено, ако гарантира, че в периода на промоцията няма да рекламира в други телевизионни медии.
При неизпълнение на това условие, клиентът заплаща неустойка, посочват от Нова телевизия и подчертават, че описаната промоция нарушава конкурентното законодателство.
Използването на нелоялни търговски практики ще доведе до монополизиране на пазара, оставяйки рекламодателите без избор. Продуцентите ще имат една платформа за изява, а зрителите ще бъдат лишени от правото да избират съдържанието, което им харесва, и ще се налага да избират между монополиста, обществената БНТ и платените канали, предупреждават от Нова телевизия.
От там припомнят още, че КЗК е потвърдила в предишни свои решения господстващо положение на пазара на Би Ти Ви Медия Груп.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!