Ан нцията по заетостта потвърди, че все повече хора са твърде красиви,
за да работят. Увеличил се е и делът на "трайно красивите"... (@_gradinko)
В
света на д-р Енчев бихте могли да чуете подобна новина. В другия,
реален свят обаче, описаната ситуация няма да бъде възможна, след като
Етичната комисия (ЕК) към Националният съвет по саморегулация в
рекламата (НСС), определи кампанията "С благодарности към д-р Енчев" за
антивъзпитателна, дискриминационна и обидна.
Рекламната кампания
представлява изображения на пинъп момичета от началото на миналия век,
които са признателни на д-р Ангел Енчев за новата си визия, продукт на
способностите на пластичния хирург.
На плакатите, които са разположени
на ключови места в столицата и по магистрала "Тракия", момичетата
"твърдят", че тя им осигурява самочувствие, контрол над живота си,
по-добър стандарт на живот.
Според д-р Ангел Енчев кампаниятa е
"разработена с чувство за хумор и залага на намигащите провокативни
слоугъни". Въпреки това той ще уважи решението на ЕК.
Рекламата
действително се възприема с чувство за хумор, особено в социалните
мрежи. Aко говорим за присъствие в тях, всъщност е успешна.
Хаштагът**
#DrEnchev например, е един от най-популярните сред българите в
микроблогинг платформата "Туитър" и продължава да ражда вицове като:
@Roguegater: "#DrEnchev започва производството на силиконови краставици. Благодаря ви, #DrEnchev - вие спасявате света." и
@beer2beer: "трудещите се - при Тренчев, безработните - при Енчев".
Ако
се дистанцираме от явната ирония, за потребителите посланията на
пластичния хирург подбуждат към неравно третиране и дискриминация,
твърдят от НСС.
Членовете на етичната комисия са убедени, че обществото в
България се нуждае от противопоставяне на половото стереотипизане и
насърчаване на равенството в търговската комуникация.
"Рекламите
следва да се въздържат от популяризиране на хирургическа намеса и
използване на медикаменти и/или хранителни добавки като единствен начин
за постигане на личен, социален и обществен успех", категоричен е
председателят на комисията Гриша Камбуров.
На заседанието са били приети
препоръки относно използването на сексуални стереотипи в рекламата.
Предстоят и промени в Етичния кодекс.
Не, благодаря, д-р Енчев
Рекламната кампания с "неработещите" момичета е обявена за дискриминационна и обидна, пише в "Капитал" Красимира Карамфилова
8 юни 2011, 11:05
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!