К омисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция на "Атика Медия България" ООД в размер на 111 550 лв., равняваща се на 2,5% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2013 г., за извършено нарушение по чл. 36, ал. 2 от ЗЗК. Комисията постанови прекратяване на нарушението, съобщиха от КЗК.
Предмет на проучването на КЗК са действията на "Атика Медия България" ООД във връзка с издаването и разпространението на сп. "Грация" заедно с подаръци, представляващи бяла и декоративна козметика от висок клас и др., предоставяни едновременно със закупуването на брой от списанието.
Производството установи, че през месеците ноември 2013, март и април 2014 г. ответното дружество е предлагало като подарък козметика от висок клас в реален размер (червило "Clinique", крем за лице "Decleor Hydra Floral" 40 ml., "Decleor Expression de l`age smoothing roll-on" 20 ml. и перли "Avon"), както и пътна чанта от изкуствена кожа.
КЗК счита, че тази практика представлява непазарен стимул за привличане на клиенти и влияе на потребителския избор, като изкривява и пренасочва търсенето.
Това е метод, който цели постигане на легитимна по своята същност цел за привличане на повече клиенти чрез забранени от закона средства.
Негативният ефект се изразява в създаване на непазарни материални стимули за потребителите, в резултат на което те закупуват стоката - списанието не заради неговото съдържание, а заради предлаганите като добавка продукти на висока пазарна стойност.
Това поведение създава потенциална опасност от пренасочване на потребителското търсене във вреда на конкурентните на списание "Грация".
Тъй като списанието продължава да предлага различни по вид подаръци, КЗК приема, че периодът на нарушението е от ноември 2013 г. до настоящия момент.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!