"Големият екран на телевизора няма да изчезне. Може би ще се промени начинът на използване, ще остане само за кабелна или сателитна телевизия, но ще продължи да има значение", казва Кириакос Кирияку, изпълнителен директор за Източна Европа на "Нилсен", в интервю за Паола Хюсеин от "24 часа".
"Това, което се случва в САЩ, е много вероятно да се отрази и на европейския пазар. Преди 12 години в Щатите хората на средна възраст прекарват по 45-46 часа седмично с медия - гледат телевизия или слушат радио. Днес те гледат средно 67 часа, което е 40% ръст.
При гледането на телевизия има спад, но не драматичен - с някакви два процента. Новото е, че на върха сред медиите са таблетът, компютърът, смартфонът. Именно заради тях рязко нарасна консумацията на медии.
В момента има много дискусии в САЩ, че човек няма да има нужда от традиционната телевизия, но все си мисля, че големият екран на телевизора няма да изчезне. Може би ще се промени начинът на използване, ще остане само за кабелна или сателитна телевизия, но ще продължи да има значение", казва Кирияку.
На въпрос с какво е свързана визитата му в София, той отбелязва, че е дошъл заради обещание, дадено преди няколко месеца. "Тогава казахме на медийната индустрия, че ще се върнем с нови решения и продукти за нея. Така че дойдохме да ги представим - те са неща, чрез които рекламодателите и рекламните агенции могат да похарчат парите, отделени за реклама, по най-добрия и ефикасен начин".
"Наскоро обявихме в САЩ, че работим върху продукт, който нарекохме тотална аудитория (total audience). Това означава, че ще мерим всичко - едновременно линейните и динамичните видео и телевизия (линейните са тези, които операторът излъчва по програма с часове, динамичните - това, което човек сам избира кога и как да гледа - б.а.). В тези тотални измервания включваме и съдържанието, и дигиталната реклама - всичко, което се гледа по някакъв начин върху всички видове платформи. Това е нещо, което индустрията чака от години.
САЩ ще са първите, като там ще се тества през декември, а официалните измервания ще се правят от догодина. Затова тази новина е толкова вълнуваща за индустрията. Същевременно гледаме напред да въведем технологията и в други части на света, включително и Европа", казва Кириакос Кирияку.
"Нилсен" е първата компания, която предлага подобен продукт и, по думите му, това е създало напрежение в САЩ
"Всеки очаква да види как изглежда неговата компания, ще се промени ли и как начинът, по който рекламодателите харчат парите си. Идва време, в което те ще държат по-голяма сметка на агенциите за вложенията си в реклама, за да имат по-добра възвръщаемост. Предполагаме, че новият ни продукт ще ни даде преднина пред останалите компании за няколко години напред. Вълнуващи времена са", отбелязва Кирияку.
След САЩ продуктът ще се предлага в Полша от декември, и от "Нилсен" вярват, че той постепенно ще стане стандарт навсякъде по света.
На въпрос за двете пийпълметрични валути в България, което създава проблеми, Кирияку отбелязва, че когато "Нилсен" идва в България вече е имало две компании, две валути на пазара. "Нилсен" придоби чешката компания "Медия рисърч", в която сега държи мажоритарния дял. Така че на практика наследихме България. Оказа се, че е много добър продукт, методологията отговаря на нашите стандарти и изисквания и правим добър бизнес тук", казва още той.
"Знам и съчувствам на всички играчи на пазара, тъй като двете валути създават напрежение и объркване. Това не е нещо, което може да бъде решено едностранно. Трябва да се направи от всички участници с доброто намерение да се даде на пазара възможно най-качественото измерване.
Ако се върна на въпроса ви дали е добре да има две валути в пийпълметрията, да не забравяме, че държави като Полша също ползваха две мерни системи за дълги години, мисля, че за двадесет. Беше само преди 3 или 4 години, когато "Нилсен" остана единствената пийпълметрична система там", казва още изпълнителният директор за Източна Европа на компанията Кириакос Кирияку в интервю за в."24 часа".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!