Най-успешната дигитална част от бизнеса ни в Централна и Източна Европа в момента е "Нетинфо" в България, казва Йорген Мадсен Линдеман, президент и главен изпълнителен директор на MTG - компанията собственик на Нова, в интервю за CEE TV.
Той посочва още,че в България, за първи път през есента на 2014 г. Нова ТВ стана най-гледаният канал в страната с дял от 23,7%. "Това бе и първият сезон в историята, в който делът на Нова изпревари този на bTV. Разбира се, че сме много щастливи от този факт", отбелязва главният изпълнителен директор на MTG.
"Стратегията ни е да продължим да предлагаме вълнуващо съдържание на зрителите си, на всякакви устройства, по всяко време. С дръзката си заявка, планове и инвестиции за 2015 г. Нова ще предложи на зрителите още по-интригуваща програмна схема и вълнуващо онлайн съдържание, както и ненадминати възможности за своите клиенти да достигат до възможно най-широка аудитория", казва още той.
"Интернет групата "Нетинфо" достига до над 1,5 милиона уникални посетители във всеки делничен ден. 2/3 от интернет потребителите в България използват портфолиото от сайтове на Нова.
Нова (MTG) има уникални предложения за българския пазар, безпаралелен рийч и още по-силен кросмедиен рийч. Една от основните ни стратегически цели е да ускорим развитието на дигиталния си бизнес и България е много важен пазар, както и голямо вдъхновение за останалата част от MTG", казва Йорген Мадсен.
Следва пълният текст на интервюто:
- Г-н Линдеман, 2014 година вече е зад гърба ни. Беше ли тя добра за Modern Times Group и кои са сферите, от които сте доволни? В кои области ще се стремите да подобрите резултатите си през 2015?
- Наистина, годината беше добра за MTG. Продължихме да растем и да се разширяваме като група. Станахме първата комерсиална телевизия, която си осигури ексклузивните права за Олимпийските игри и показахме всяка минута от тях в Швеция с рекорден рейтинг.
Отчетохме ръст и в България, а придобиването на "Нетинф" консолидира позицията ни на водещ играч в дигиталния бизнес. Осигурихме няколко важни спортни права, включително правата за излъчване на мачовете от А група на българското първенство, шампионата за Купата на България и Супер-купата на България, както и датската Суперлига, за което аз като датчанин се радвам особено много.
Осигурихме и страхотно съдържание ексклузивно от Sony, както и детско съдържание от Nickelodenon. Също така придобихме Trace - водеща младежка марка с присъствие в близо 130 държави. Освен това предприехме няколко вълнуващи инициативи в дигиталното пространство с рекордни резултати за нашата стрийминг услуга Viaplay в скандинавските държави.
Що се отнася до това, което можем да подобрим занапред, някои неща са в по-малка степен под наш контрол, като например законодателните промени в Русия, докато в други области - като например разгръщането на дигиталните ни услуги на всички пазари с общи платформи за "догонващи" телевизионни услуги, можем да влияем по-силно.
- Каква е стратегията ви за 2015 година?
- Нашата стратегия е да продължим да растем, като създаваме и предлагаме качествено и интригуващо съдържание, като развиваме дигиталния си бизнес и портфолиото от дигитални продукти и услуги, и разбира се като продължим да разширяваме бизнеса си и навлизаме на нови пазари. Нашата цел е да сме водеща медийна компания предлагаща развлекателно съдържание на всеки от пазарите, на които присъстваме. Непрекъснато преразглеждаме портфейла от бизнеси, който управляваме, за да гарантираме, че сме добре позиционирани и оползотворяваме парите на акционерите максимално добре.
- Да поговорим малко за някои конкретни пазари в Централна и Източна Европа, където работите. Доволен ли сте от есенния телевизионен сезон и рейтингите, постигнати от каналите ви в Централна и Източна Евроа? Кои са най-добре представилите се предавания на каналите ви в България? Кои предавания ще се завърнат през 2015 г. и каква е стратегията ви, за да запазите и увеличите дела си на тези пазари?
- Да, много съм доволен. В България предаването с най-добри резултати е VIP Brother с дял от 31,2%, както и X Factor с 28,1% Стратегията ни е да продължим да предлагаме вълнуващо съдържание на зрителите си, на всякакви устройства, по всяко време. С дръзката си заявка, планове и инвестиции за 2015 г. Нова ще предложи на зрителите още по-интригуваща програмна схема и вълнуващо онлайн съдържание, както и ненадминати възможности за своите клиенти да достигат до възможно най-широка аудитория.
Разбира се, ще видите завръщането на страхотни хитове като "Като две капки вода", "Кошмари в кухнята" и "Съдби на кръстопът". Имаме и ексклузивни премиери за България, които се надявам да не пропуснете - революционния телевизионен и социален експеримент "Женени от пръв поглед" и шоуто "Няма не мога" - страхотен спектакъл, в който звездите ще подложат на изпитание волята и характера си, изправени пред различни предизвикателства.
- Като говорим за България, освен от есенния сезон - доволен ли сте от резултатите от дейностите ви в страната през 2014 г. - както за телевизионния, така и за интернет бизнеса?
- Тук в България, за първи път през есента на 2014 г. Нова ТВ стана най-гледаният канал в страната с дял от 23,7%. Това бе и първият сезон в историята, в който делът на Нова изпревари този на bTV. Разбира се, че сме много щастливи от този факт.
Интернет групата "Нетинфо" достига до над 1,5 милиона уникални посетители във всеки делничен ден. 2/3 от интернет потребителите в България използват портфолиото от сайтове на Нова. Нова (MTG) има уникални предложения за българския пазар, безпаралелен рийч и още по-силен кросмедиен рийч. Една от основните ни стратегически цели е да ускорим развитието на дигиталния си бизнес и България е много важен пазар, както и голямо вдъхновение за останалата част от MTG.
- България се превърна в специфичен случай що се отнася до измерването на аудиторията, като на пазара в момента има две компании, предлагащи пийпълметрични данни: GARB, която се използва от повечето телевизионни компании, и MediaResearch, която е вашият официален доставчик от края на 2014 година. Какво ви накара да изберете алтеринатива на GARB и съгласни ли сте със становището на конкурентите ви от CME по този въпрос, че трябва да има само един доставчик, избран с консенсус от всички играчи на пазара?
- Като медийна група MTG и партньорите ѝ FOX, Discovery, AXN, Disney, City TV, представлява по-голямата част от телевизионните канали в България и те избраха да работят с Nielsen (MediaResearch). Тези 15 канала генерират почти половината телевизионна гледаемост в страната. Делът в процентно изражение е още по-голям, ако се изключат каналите, които не продават реклама. Така че изглежда болшинството от комерсиалните телевизии в България вече работят с Nielsen.
Във всички страни от ЕС, където MTG има ефирни канали, сме избрали да работим с една от трите големи агенции: Nielsen, Kantar или GFK. MTG иска да работи със солидни и известни международни компании с богат опит в пийпълметричните услуги, които са надеждни доставчици, разполагащи с най-модерните технологии и способни да измерват всички видове аудитория, включително онлайн. В България решихме да работим с Nielsen, тъй като тя отговаря на всички тези изисквания. Вярваме, че тази промяна ще бъде ползотворна, така че, да - в идеалния случай на пазара трябва да има един общоприет доставчик за всички.
- Бизнесът ви с платена телевизия винаги е играел важна роля за компанията, въпреки че безплатната телевизия обикновено играе водеща роля в приходите от продажба на телевизионна реклама. Планирате ли сериозни промени в портфейла си през 2015 г. - ще пусне ли MTG нови платени телевизионни канали, ще разширите ли съществуващия си портфейл?
- Постоянно проучваме вълнуващи възможности за растеж. През 2014 г. финализирахме сделката по придобиването на 75% от Trace, с което увеличихме обхвата на платената телевизия, която предлагаме, до над 130 държави, включително всички страни в Африка. Trace е младежка марка, която обхваща много популярни платени телевизионни канали за музика и лайфстайл. А като пример за предстоящите ни действия в бъдеще - през 2015 г. предстои да пуснем пет нови платени HD канала в Русия.
- Появиха се информации, че MTG продава каналите си в Унгария. Какъв е коментарът Ви по този въпрос?
- Редовно получаваме въпроси за всякакви сделки и отговорът ми винаги е един и същ: никога не коментираме слухове на пазара.
- Търсите ли възможности за нови сливания и придобивания през 2015 година?
- Винаги търсим нови и вълнуващи възможности и инвестиции, които биха подпомогнали развитието ни. Интересуваме се от дейности, които биха допълнили сегашния ни бизнес и биха допринесли с уместно съдържание, засилено дигитално развитие или потенциал за географско разрастване. Работим в развлекателния бизнес и това е нашият фокус. Имаме силни финансови резултати, но и ясни изисквания за възвръщаемостта на инвестициите, когато придобиваме компании.
- Неотдавна MTG създаде обединение с още няколко европейски медийни компании, за да търси възможности за инвестиции в нови дейности в дигиталния бизнес. Разкажете ни повече за тази инициатива и за стратегията ви в дигиталната област, особено в Централна и Източна Европа. На какво разчитате - органичен растеж или по-скоро придобивания на цифрови медии?
- Нашата стрийминг услуга Viaplay, която отчита отлични резултати, е може би най-яркият пример за начина, по който развиваме дигиталния си бизнес. Инвестираме и в дигиталното звено, което наричаме MTGx, за да подсилим съществуващите си дейности и да развием нови идеи и продукти във всички аспекти на бизнеса. Европейският медиен алианс (European Media Alliance) е една от многото инициативи, които според нас могат да бъдат много важни за напредъка на дигиталния ни бизнес.
Най-успешната дигитална част от бизнеса ни в Централна и Източна Европа в момента е "Нетинфо" в България, където, освен всичко останало, имаме и партньорство за съдържание с мултиканалната мрежа Maker Studios. Освен това изграждаме своя собствена мултиканална мрежа (MCN) около VBOX7 - вече имаме над 100 създатели на цифрово съдържание, които са се регистрирали при нас.
(Оригиналът на интервюто с Йорген Мадсен Линдеман за CEE TV можете да прочетете тук срещу абонамент.
*Цитираните резултати за зрителската аудитория са по данни на Nielsen за активното население в страната на възраст 18-49 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!