Българите прекарват средно 16 часа седмично онлайн, което превръща интернет във втората най-популярна медия у нас след телевизията.
Това показват резултатите от "Mediascope Европа 2012"- проучване на потреблението на медии в общоевропейски мащаб, поръчано от Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България).
Пред телевизора българите прекарват 23,2 часа седмично, а чрез радио се информираме средно 11,7 часа.
Вестниците и списанията изостават далеч назад - с по 4,1 часа и 3,7 часа съответно.
В европейски мащаб интернет потреблението на седмична база е 14,8 часа, повече от час по- малко спрямо България.
Също както и на останалите пазари, споделеното медия потребление е основна характеристика за използването на медиите.
В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет, докато гледат телевизия.
Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия е тази от 16 до 24 години – 48%.
Влиянието на интернет в България е силно
51% от интернет потребителите в национален мащаб споделят, че интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини.
Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че интернет им помага да управляват здравето си.
Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии – от радио и ТВ, през преса и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!