Ки исията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби "Близу Медиа енд Броудбенд" ЕАД с 56 288 лв.
КЗК е установила, че "Близу Медиа енд Броудбенд"
ЕАД рекламира и предлага коледни бонуси към промоционални пакети "Смарт",
"Екстра", "Премиум" и "Премиум+".
Ответното дружество предлага и рекламира три
различни коледни бонуси: безплатни минути за национални
разговори, HD програми за първите 6 месеца от договора и еднократно ваучер на
определена парична стойност.
Бонусите - безплатни минути за национални разговори и
HD програми за първите 6 месеца от договора, не предоставят на потребителите
отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети, поради
което според КЗК не може се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като
"редуциране на общата стойност на услугата".
Заради това комисията е съсредоточила анализа си само върху коледния бонус - ваучер, който се получава еднократно към всеки нов договор, сключен за
някой от пакетите Blizoo.
Стойността на ваучера е от 30 до 75 лв. и се получава
предварително в момента на сключването на договора, когато клиентът плаща
абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец и може да бъде използван само
до 15 февруари 2011 г.
Така рекламираният и даван бонус може да
повлияе на икономическото поведение на потребителя и да пренасочи търсенето
към услугите на ответното дружество, обясняват от комисията.
КЗК определя този начин за промотиране на новите
услуги под марката Blizoo в периода на коледните празници като "нелоялно
привличане на клиенти".
Според Комисията това е непазарен стимул, който
изкривява и пренасочва потребителското търсене. По този начин се цели привличане
на клиенти чрез забранени от закона средства.
Глобяват Blizoo за нелоялна конкуренция
Имуществената санкция от 56 288 лв. е заради ваучъра, даван като коледен бонус при нов договор с фирмата
1 март 2011, 16:03
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!