З а нас телевизионният и онлайн секторът са един бизнес - напълно интегриран и допълващ се, казва Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел в интервю за "Капитал".
Той пояснява, че стратегията на MTG, която освен собственик на Нова ТВ обедини „Нетинфо“ и интернет бизнеса на „Дарик“, е много проста – предоставяне на съдържание навсякъде и по всяко време.
“Ние сме в бизнеса за създаване на качествено съдържание и хората трябва да могат да достигат до него по различни начини. През телевизията те се информират за основните новини, но достигат до съдържание и през видеоплатформите, и през сайтове в интернет.
Не гледаме на дигиталното съдържание като на самостоятелен бизнес. За нас той е като всички останали (печатни издания, телевизия, онлайн медии...), при които е важно качеството на съдържанието. Длъжни сме да създаваме качествено съдържание, което да е достъпно навсякъде. Ще видите промените през следващите няколко месеца”, казва Дидие Щосел.
Той дава като пример Vbox7.com, където Нова ТВ започва да качва видеосъдържание от различни телевизионни предавания. В момента се създават и ще бъдат предложени канали, за които потребителите ще могат да се абонират.
По думите му NovaPlay и Vbox7 ще бъдат един от примерите за пълна интеграция – всичко, което се излъчва от Нова ТВ и зрителите са пропуснали да гледат, ще може да бъде видяно от 7 до 30 дни назад на Nova Play, а също и на Vbox7 в кратък формат.
“Предвиждаме и все по-голяма синергия между отделните сайтове. Преди Vesti.bg нямаше видео, сега има. NovaNews.bg нямаше много местни новини, сега в Nova имаме много от DarikNews.bg. Nova News е новинарският сайт на Nova, Darik News на “Дарик“, Vesti.bg предлага по-широк спектър от новини, като има възможността да взима новини от всичките ни платформи и е много по-богат, защото вече има и видеочаст - от Nova, която е и най-скъпата. Всъщност позиционирането е такова, че интернет ползвателят да стигне до цялата информация бързо и лесно”, казва Дидие Щосел.
Той посочва още, че стремежът е да бъдат запазени непокътнати и колкото е възможно по-свободни и независими екипите на Vesti.bg, Nova News и Darik News.
На въпрос дали ще бъде ребрандирана онлайн групата, Дидие Щосел отбелязва, че „Нетинфо“ е марка, която всички познават, затова името няма да бъде променяно и цялата дигитална група ще си остане под бранда “Нетинфо“.
“Вярваме, че ние не сме само медийна, но и технологична компания и искаме да привлечем най-добрите разработчици и креативни и предпримчиви хора с добри идеи за развитие на онлайн стратегии и съдържание.
Искаме да им създадем подходяща среда за работа, за да могат да се развиват като технологични иноватори, а това, което разработват, да е полезно за цялата група на MTG, за бизнеса ни във всички страни, в които MTG присъства. Защото това, което има потенциал в България, ще има потенциал и за всички пазари, на които присъстваме. Затова ние искаме да запазим и развием технологичната иновация в групата сайтове на “Нетинфо“.
Христо Христов е изпълнителен директор на онлайн групата. Много го харесвам и му вярвам, казва Дидие Щосел.
По отношение на развитието на рекламния пазар през тази година той посочва, че е настроен оптимистично.
„MTG също има оптимистична прогноза за България - независимо дали става дума за телевизията или за "Нетинфо" - нямаше да инвестираме в нея, ако не бяхме уверени, че предстоят по-добри времена.
Според мен през 2014 рекламният пазар ще започне да расте. Освен, разбира се, ако няма някакъв сериозен шок, който да дойде отвън и да се отрази върху еврозоната, но аз съм оптимист като цяло”, прогнозира Щосел.
Според него през годините напред традиционният бизнес с обикновената дисплейна реклама, която не е таргетирана, няма да продължи да расте с големи темпове. Това, което ще расте, са видеорекламите.
Виждаме видеорекламите като голям бизнес, защото за мен този канал е като продължение на телевизионната реклама, но е насочен към по-младата аудитория и има много по-високо ниво на ангажираност на аудиторията, казва Дидие Щосел.
Той прогнозира също, че клик базираните платформи като AdWise – рекламна платформа, специално ориентирана към малкия и средния бизнес и разработена да гарантира ценова ефективност и добра възвращаемост, ще продължат да се развиват и да отчитат сериозен ръст.
Adwise вече има контекстуално таргетиране, а в близко бъдеще ще има географско и социодемографско таргетиране, което ще даде възможност за още по-прецизно таргетиране на онлайн рекламата.
“България е много ключов пазар за MTG и ние искаме да се развиваме на него, както и в региона, ако има такива възможности. Всеки ден разглеждаме различни опции и проучваме възможности за инвестиции. Ако голям актив на телевизионния пазар бъде предложен за продажба, със сигурност ще видите водещи местни и чуждестранни инвеститори да проявят интерес, ние също бихме проучили възможността внимателно, ако има такава”, казва Дидие Щосел в интервюто на Алексей Лазаров и Весислава Антонова за „Капитал“.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!