"Булсатком" преустанови излъчването на програмите на "Би Ти Ви Медия Груп".
Компанията, която спира от днес сигнала заради изтекъл договор, ще компенсира абонатите си с отчисления от месечните такси, съобщават от "Булсатком".
Въпреки усилията на сателитния оператор да постигне нова договореност с приемливи за абонатите си условия, до споразумение към момента не се е стигнало, пише в съобщението.
От компанията информират, че сигналът ще бъде възстановен при достигане на справедливо решение за всяка страна, включително и за многобройните абонати.
Компанията ще компенсира своите клиенти за причиненото неудобство с отчисление от месечната такса за всеки абонат за времето от прекъсването на сигнала до момента на неговото възстановяване.
Операторът ще оказва и съдействие за настройка на телевизионните приемници на клиентите си за приемане на ефирен сигнал.
Спирането на програмите не зависи от волята на "Булсатком", тъй като договорът с Би Ти Ви е бил едностранно преустановен още преди неговото изтичане, а за времето между Коледа и Нова година до ново споразумение не се е стигнало, допълват от компанията.
Би Ти Ви: "Булсатком" налага безпрецедентна ценова дискриминация на "Би Ти Ви Медия Груп"
Това се казва в съобщение от медийната група. В него се посочва, че към момента няма благоприятен развой в търговските взаимоотношения между "Би Ти Ви Медия Груп" и "Булсатком" и не е подписан договор за настоящата 2013 г.
Поради това абонатите на кабелния оператор не получават сигнал от седемте канала на медията, заявяват от медийната група.
"Булсатком не предприема ефективни действия за добросъвестно договаряне с "Би Ти Ви Медия Груп". Доставчикът продължава да налага безпрецедентна ценова дискриминация на Би Ти Ви, въпреки че цената на каналите е изцяло съобразена с пазарните условия и себестойността на програмното съдържание.
Като злоупотребява с пазарната си мощ и над 35% пазарен дял, "Булсатком" изнудва медията с непазарни цени, а в същото време предлага по-добри условия на други български канали с многократно по-нисък аудиторен дял", заявяват от Би Ти Ви.
Общата пакетна цена на седемте канала на "Би Ти Ви Медия Груп" реално не е променена спрямо миналата година и е значително по-ниска от цената, която "Булсатком" плаща за единичен български канал с многократно по-слаба гледаемост в сравнение с всеки от каналите на Би Ти Ви, се казва в съобщението.
"Булсатком" отказва конструктивни преговори и диалог с медията и продължава да не заплаща дължимите значителни суми на "Би Ти Ви Медия Груп", посочват от медията.
Според "Би Ти Ви Медия Груп" операторът декларира и по-малък от реалния брой зрители. От медията изчисляват, че загубите за последната година се равняват като стойност на продукционния бюджет на най-малко два нови български сериала.
Конфликтът между Би Ти Ви и "Булсатком" излезе наяве на 22 декември, когато медията спря излъчването на каналите си в мрежата на "Булсатком", като се обоснова с неизплатени задължения от оператора.
От "Булсатком" пък отрекоха да имат неизплатени задължения и заявиха, че причината за междуфирмения спор са исканите в пъти по-високи цени от Би Ти Ви за нейните канали.
Часове след като от Би Ти Ви обявиха решението си, ТВ7 също съобщи, че спира да излъчва за "Булсатком".
Последва съобщение от Българската асоциация на кабелните и комуникационни оператори (БАККО), която обяви, че кабелните оператори в цялата страна спират да излъчват Би Ти Ви.
Преди Коледа Би Ти Ви обяви, че ще пусне сигнала към "Булсатком" за празниците.
От БАККО заявиха, че връщането на сигнала на Би Ти Ви само към мрежата на "Булсатком" цели да разедини кабелните оператори в страната.
От асоциацията заявяват още, че основният проблем в отношенията им с Би Ти Ви е това, че телевизията иска да продава всичките си канали единствено в пакет, а не поотделно.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!