Би Ти Ви стои твърдо зад позицията си, че Булсатком налага безпрецедентна ценова дискриминация върху медията, която се проявява във всички предложения на оператора, се казва в позицията на телевизията.
В условия на финансова и икономическа криза и като се възползва от пазарната си мощ с над 35% пазарен дял, Булсатком изнудва медията и зрителите, с непазарни цени, пише в позицията.
"Булсатком направи опит да прехвърли отговорността за масовото недоволство на многобройните зрители на Би Ти Ви, лишени от достъп до каналите на медията в мрежата на Булсатком с поредица от неверни и манипулативни твърдения срещу Би Ти Ви. Това е пореден опит за отклоняване на вниманието от некоректните и непазарни действия на доставчика, които ощетяват крайния потребител", се отбелязва там.
Вероятно операторът прави опит да заблуди зрителите с цел да увеличи месечните такси към тях в интерес единствено на собствената си печалба, като се опита да прехвърли върху Би Ти Ви отговорността за това решение, смятат от телевизията. Би Ти Ви изразява категорично несъгласие с намеренията на Булсатком да прехвърли върху зрителите ангажимента за инвестиция в съдържанието, от което операторът печели, без да допринася по никакъв начин за създаването му.
Практиката на Булсатком да задържа над 80% от приходите на клиентите си за себе си е пагубна за развитието на целия телевизионен пазар в България и в краткосрочен, и в дългосрочен план, пишат от Би Ти Ви. Проблемът се задълбочавал допълнително от факта, че според официално проучване на АБРО, Булсатком декларира по-малък от реалния си брой абонати (критерий, който винаги е бил свързан с ценообразуването на каналите на Би Ти Ви) и така допълнително увеличава печалбата си на гърба на зрителите и на съдържанието, което разпространява. Само за последната година операторът е задържал за себе си от каналите на bTV Media Group милиони, без да насочи събраните от зрителите средства към създаването на оригинално ново българско съдържание, пише в позицията.
Допълнително безпокойство у Би Ти Ви буди фактът, че Булсатком продава на абонатите си телевизионни канали само в пакети, като подменя каналите по своя преценка и без съгласие на зрителите. В същото време сам той говори за „опити за пакетиране" от страна на Би Ти Ви като вид натиск, когато предлагането на пакетни отстъпки е обичайна и законосъобразна търговска практика, която самият той прилага. Този акт отново показвал опита на оператора да изкривява фактите и да се обогатява за сметка както на зрителите, така и на телевизиите.
Би Ти Ви заявява, че никога не е призовавала зрителите да сменят доставчика си и спазва своя ангажимент да информира засегнатите от Булсатком абонати за други възможности на зрителите за достъп до каналите на bTV Media Group.
Опасяваме се обаче, че зад поредния опит за подмяна на фактите се крие стремежът на оператора да дискредитира медията, с цел да тушира обективното неудовлетворение на зрителите от факта, че самият оператор спря сигнала към каналите Би Ти Ви на 2 януари, добавят от телевизията.
Междувременно до Би Ти Ви достигнали стотици оплаквания и коментари от зрители, които в момента не получават адекватна компенсация за отсъствието на каналите на Би Ти Ви от мрежата на доставчика, нито уверения, че това ще се случи, въпреки че доставчикът е събрал парите на абонатите си именно за гледане на каналите Би Ти Ви.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!