З а нелоялни търговски практики при следвеликденските "разпродажби", предупреждават от Националната асоциация за защита на потребителите /НАЗП/.
Търговци масово опитват да пласират изостаналата продукция с некоректни съобщения за отстъпки, посочват от асоциацията.
Разпродажби по български - по-евтино ли е в чужбина
През последната седмица хит при "намаленията" са
липсващи стари цени и период, в който ще се прилага отстъпката. По закон всяко съобщение за намаление на цените задължително трябва да посочва срока, през който стоките и услугите се продават с намалени цени.
Продават стари уреди за нови, как да търсим правата си
Целта е
потребителят да е наясно докога ще може да се възползва от условията на офертата и да не взима импулсивни решения.
Където пък е посочен период на намалението на великденски лакомства (шоколадови зайци, яйца, пилета и пр.) и играчки, често той е с продължителност близо два месеца, което също е нарушение. Съгласно чл. 66 ал. 1 от Закона за защита на потребителите /ЗЗП/ съобщението за намаление не може да се прилага по-дълго от един месец. В тези примери търговците са направили опит да се "застраховат", като са изписали думата "Разпродажба", но това в случая не ги прави по-малко нарушители.
По закон периодът на една разпродажба може да продължи
до шест месеца, но изрично са изброени случаите, в които търговецът има право да обяви такава. При пълна или частична разпродажба на стоковите наличности при продажба на търговския обект или при частично преустановяване на търговската дейност и то при условие, че това основание не е било използвано през последните три години, при извършване на преустройство и строителни работи в търговския обект със срок над 30 работни дни или при прехвърляне на предприятието или неговата ликвидация.
Най-популярните фишинг измами в интернет
Най-вероятно нито едно от тези обстоятелства не е налице, тъй като "разпродажбата" не обхваща всички стоки в обекта и засяга такива, които редовно се предлагат там.
Проверките на НАЗП са установили и случаи, в които
великденски продукти като яйца и козунаци се предлагат на намалени цени, но етикетът е поставен така, че старата цена изобщо не се вижда и потребителят не може да разбере какъв е размерът на отстъпката.
Предлагането на "нов продукт" на "промоция" е друга нелоялна практика, която НАЗП е установила при последните проверки.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!