Г ермания е сред най-важните пазари за входящ туризъм за България и FTI Touristik GmbH е един от туроператорите, които са от изключително важно значение за нас. Страната ни разчита на германските туристи и се надявам да сме здрави и следващият летен сезон да бъде по-успешен. Toва каза вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова, която проведе видеоконферентен разговор с ръководството на германския туроператор FTI Group.
Развиваме сътрудничество в туризма със Саудитска Арабия
От страна на компанията са участвали Рихард Бродрехт, изпълнителен директор, Юлия Вьорле, мениджър "Маркетинг туристическо партньорство", FTI Touristik GmbH и Лука Пиконе Киодо, директор за Югоизточна Европа, FTI Touristik GmbH, съобщиха от министерството.
Марияна Николова е коментирала, че предвид безпрецедентната криза, породена от коронавирус пандемията, е изключително важно държавата и бизнесът да обединят своите усилия, за да могат да преодолеят предизвикателствата пред туристическия сектор.
Още 50 млн. за туроператори и туристически агенти
Статистиката сочи, че през 2019 г. броят на германските туристи, посетили България, надвишава 760 000, като нивата на посещенията през последните години са приблизително еднакво високи. Тази устойчива тенденция показва, че последните години германските граждани избират България като дестинация за туризъм, разпознавайки голямото разнообразие и качества на българския туристически продукт, е коментирала министър Николова. По данни от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) от началото на 2020 г. до 20 ноември т.г. пренощувалите германски туристи в местата за настаняване в цялата страна са почти 90 000, като най-голям брой са отседнали по Черноморието, в столицата и в Пловдив.
Вицепремиерът е уточнила, че германските туристи традиционно асоциират България с лято, море, обиколни пътувания, културен туризъм, и посещават страната предимно през лятната си ваканция.
Николова: Предвиждаме нови финансови мерки заради въведените ограничения
Отличната хотелска база и здравословната храна са само част от преимуществата, които допринасят за популяризирането на страната ни на пазар Германия, е посочила министърът. По думите й предимствата на българските морски и зимни курорти, възможностите за оздравителен, балнео-, СПА и екотуризъм, автентичността на нашата култура, традиции, обичаи, качествените храни и вина ще бъдат водещ акцент в комуникацията на страната ни и през следващата година.
Пред събеседниците си вицепремиерът е подчертала, че правителството на България е предприело редица мерки, за да подпомогне туристическия бизнес. Една от най-ефективните мерки, специално предназначена за насърчаване на работата на страната с водещи международни партньори, е схемата за държавна помощ за подпомагане на туроператори, които предоставят туристически пакети на потребители с крайна точка на пристигане територията на България, е информирала министър Николова.
Тристранката обсъди плана за възстановяване от кризата
Субсидия се отпуска за всяка заета седалка за всеки полет, като капацитетът на самолета не е по-малко от 100 места.
Държавната помощ е от 35 евро за седалка и всички туроператори, независимо от местонахождението на тяхното седалище, могат да се възползват от отпуснатите средства. Периодът на действие на мярката е до 31 декември 2020 г. Полетите, които ще се извършват през периода от 1 януари 2021 г. до 14 май 2022 г., ще са предмет на нова нотификация и одобрение на ЕК съобразно режима на държавни помощи.
Представителите на германския туроператор са проявили интерес към мярката за държавна субсидия, като са посочили, че искат информация за конкретните действия, които трябва да предприемат, за да кандидатстват за помощта. Предстои на експертно ниво да се уточнят детайлите, като специалистите от Министерството на туризма ще съдействат според възможностите си, за да подпомогнат начинанието на компанията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!