Ц ял блок в София даде на прокурор изравнителните сметки за парно и топла вода. Според сигнала някой умишлено е променил фактурите им. Фалшифицирала ли е „Топлофикация” документи провери NOVA.
През последните три години са подадени над 12 000 жалби, показват данните на Федерацията на потребителите. Огромната част от тях – над 11 000, са срещу „Топлофикация София”. Най-често потребителите се оплакват от надписани сметки за парно и топла вода, проблеми с такса „Сградна инсталация” и качеството на топлоснабдяването.
В същото време срещу абонати на топлофикациите всяка година се завеждат между 10 и 15 000 дела. В резултат на това дружествата съдят повече от 400 000 потребители.
Само за топла вода един от жителите на 16-етажния блок трябвало да плати 192 лв.
От "Топлофикация" свалили уредите за проверка и после начислили служебно енергия, обясни потърпевшият.
Съседите решили да прочетат протоколите за смяна, а за управител на етажната собственост е вписано лице, което не живее в блока, обяснява Димитър Тодоров.
Водомерите нямат и пломби.
Според "Топлофикация" сметките са верни, тъй като са на база на предишните сметки.
Експертът Георги Русев дава и няколко съвета за по-ниски сметки.
Когато проветряваме винтилът
трябва да е на нула, а после да пуснем парното.
Колко ще струва отоплението тази зима
Защо „Топлофикация София“ иска по-скъпо парно
Природният газ поскъпва, какво значи това
Не простирайте пране върху самите радиатори, защото това влошава топлоподаването и води до по-голяма енергия на радиатора, което не се усеща като по-топло.
Топломерът трябва де захванат без да се мърда. Уредът сменя три показания на дисплея си - актуалното състояние, миналогодишното и номера на уреда.
Как да търсим правата си
От дружеството завеждат дела без хората да бъдат информирани и накрая се появяват мутрите от колекторските фирми, разказва Емил Георгиев от Федерацията на потребителите. По думите му дружеството крие информация.
Най-напред ние получаваме информация и даваме достъп на хората до съдебни дела, разказва той как помагат на потърпевшите. Георгиев обясни, че в офиса им на ул. "Веслец" 2 в София е имало и по 60 души на ден.
По думите му най-тревожно е когато се получат изравнителните сметки в края на отоплителния сезон - например един абонат е получил 4 изравнителни сметки - от 10 лв. до 156 лв.
Затова ние казваме на хората да дойдат при нас в нашия офис. Давността на дълговете е 3 години, припомни той.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!