Л ош резултат за България от днешното гласуване за пакет „Мобилност” в транспортната комисия в Европейския парламент.
Българското предложение пакетът да бъде върнат за преразглеждане на Европейската комисия беше отхвърлено с категорично мнозинство.
Заседанието на транспортната комисия продължи по-малко от десет минути. В началото председателят Карима Дели обяви, че евродепутатът Исмаил Ертуг, който е вносител на спорното предложение камионите да се връщат в страната - отправна точка на всеки четири седмици, става заместник-председател на парламентарната група на Прогресивния алианс на социалистите и демократите и вече няма да е докладчик по пакет „Мобилност”. Новият координатор е шведът от същата партия Юхан Даниелсон, съобщава БНР.
След това евродепутатите отхвърлиха българското предложение с мнозинство от две трети.
Пред „Хоризонт” вносителят на искането за изтеглянето на пакета - депутатът от ЕНП Андрей Новаков, коментира, че мнозинството е категорично срещу българската позиция.
„Със сигурност не е положителен, малко разочароващ, идва следващата седмица, така че готвим се за него тогава, когато гласуваме дали да се даде мандат, но не очаквам да има по-добро представяне от това. Ясно е, че мнозинството е категорично срещу нашата позиция”.
Решаващ днес се оказа вотът на депутатите от националистическите партии на Германия и Франция, както и на британците.
„Гласуването не е окончателно. Пакет „Мобилност” навлиза в нов етап и ще трябва да се адаптираме към новите реалности”, коментира Новаков пред NOVA.
„Мисля, че все още имаме полезни ходове. Все пак предстоят преговори, в които може да се постигнат полезни за България и за българските превозвачи позиции. Това не е изключено. Разбира се, ще бъде трудно”, посочи Новаков.
„Това, което аз откровено не харесвам в това гласуване беше, че се включиха всички британци. Считам това за несправедливо, тъй като след няколко седмици те напускат парламента, а в момента оказват решаващо влияние върху това какво решение ще се вземе”, смята Новаков.
По думите му е имало споразумения от края на миналата година, според които те е трябвало да се въздържат от гласуване по важните вотове и да не заемат позиции. „Оказа се обаче, че в този случай това споразумение не важи”, коментира Андрей Новаков.
„Още утре ще се срещнем с част от българските превозвачи. Готвим стратегия, в която да видим с кои от нашите искания могат да се направят някакви компромиси, така че да можем да прокараме ключовите ни искания”, добави евродепутатът.
Транспортният сектор е ключов за икономиката и заетостта в България, като формира близо 17% от брутния вътрешен продукт. В страната има 12 500 лицензирани фирми за международен превоз, като повечето от тях оперират с 1 до 5 камиона. Ако пакетът „Мобилност” бъде приет в сегашния му вид, тези превозвачи много вероятно няма да могат да продължат дейността си.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!