Н ови поръчки на F-16 ще помогнат за ускоряване на доставките за България, съобщиха от фирмата производител на изтребителя - „Локхийд Мартин”.
Изборът на боен самолет F-16 Блок 72 от Мароко и държава в Азия ще ускорят плановете за производството на новите, важни за България изтребители и за доставка на първия самолет през 2022 г., поясни Джим Робинсън, директор за Международно бизнес развитие в „Локхийд Мартин”.
В изявление, направено само две седмици преди церемонията за прерязване на лентата за откриването на новата производствена линия на компанията за F-16 в Грийнвил, Южна Каролина, Робинсън посочва, че макар последните поръчки да увеличават натоварването, с новият завод вече има възможност да се вдигне производственият капацитет, за да се отговори на нуждите на клиентите.
„Появиха се много неверни информации, често от хора, които не са участвали директно в преговорите, за нашите възможности да доставим новите F-16 Блок 70 във времевата рамка, която отговаря на нуждите на българските ВВС”, заяви Джим Робинсън.
„Самолетите за Бахрейн, Словакия и България ще бъдат сред първите, които ще бъдат построени в новото съоръжение в Грийнвил. Ако приемем, че договорът бъде подписан това лято, планираме да започнем обучението на българските пилоти и наземен персонал в САЩ не по-късно от 2021 г. и ще доставим първия български F-16 преди началото на 2023 г.”, добави Робинсън.
Гръцките военновъздушни сили вече обявиха плановете си да модернизират 85 самолета от своя F-16 флот до стандарта „Вайпър”. Той е подобен на новия блок 70/72, но без предимствата на 12 000 летателни часа гаранция.
Полша, първата държава в Централна и Източна Европа, която избра F-16, също обмисля модернизиране на настоящия си флот. Румъния разглежда възможността да придобие повече самолети, а Хърватия прави преоценка на нуждите на военновъздушната си отбрана.
Като част от ангажимента си да подкрепи придобиването на F-16 от България, „Локхийд Мартин” ще изгради база за поддръжка, частичен и цялостен ремонт (MRO facility) в страната. Това означава, че българските самолети ще могат да бъдат поддържани и ремонтирани в България от български инженери и техници.
Освен това компанията обсъжда редица други възможности за партньорство с българската индустрия и евентуалното участие на местните академични институции в програми за научноизследователска и развойна дейност.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!