Л инейки с критично болни изминават двойно повече километри заради състоянието на пътя Луковит – Плевен, на който загуби живота си 12-годишната Сияна. Това каза д-р Силвия Моева, зам.-директор на Центъра за спешна медицинска помощ (ЦСМП) в Ловеч.
Караджов: Корупцията убива хората по пътищата, държавата е станала разграден двор
Тя обясни, че когато се транспортира критично болен пациент и линейката трябва да се движи с максимална скорост, спешните медици минават за Плевен през Ловеч.
„Тоест, вместо да изминем 50 км, ние изминаваме 100 км. А при нас времето в болшинството от случаите е решаващо за пациента, който возим вътре”, каза д-р Моева.
ПП-ДБ поискаха оставката на шефа на АПИ Йордан Вълчев
Тя допълни, че освен лошото състояние на пътя, има и друг проблем пред спешна помощ – водачите на тирове, които не се съобразяват нито с пътната обстановка, нито с факта, че линейката се движи с включена светлинна и звукова сигнализация.
„Тировете буквално ни притискат и ще ни се качат на гърбовете, което е недопустимо. Недопустимо е да се изпреварва и кола със специален режим на действие, в която има критично болен пациент”, коментира зам.-директорът на ЦСМП - Ловеч.
Д-р Силвия Моева каза още, че от справките, които ежемесечно се изпращат в здравното министерство, става ясно, че повече от 90 на сто от пътните инциденти са в резултат на челен удар.
Взеха проби от асфалта на пътя, където загина Сияна
„Това трябва да се коментира от всички институции, които са ангажирани в поддръжката на пътищата и които контролират движението на пътя. Ако не се вземат мерки, войната ще продължава”, предупреди спешният медик.
По думите ѝ пострадалите в инцидентите на пътя са предимно хора на възраст 25-45 години.
„Нима е необходимо те да губят животите си, да са с тежък травматизъм, който в някои случаи завършва летално, защото всички тези проблеми, които изброих, не се решават, а се оставят – до следващия път”, риторично попита д-р Силвия Моева.