Н яма неизплатени пенсии и великденски добавки, заяви вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова при разискванията в парламента по питането на депутати от „Възраждане“ относно състоянието на "Български пощи“ ЕАД. Тя посочи, че сто процента от потърсените пенсии са изплатени, предаде БТА.
Константинова обясни, че процесът е хартиен.
"Ако има някой, който поради причина, че по регистрация по постоянен адрес е трябвало да си получи пенсиите и по тази причина не са стигнали, може да се обади на телефона и да отиде на мястото, където неговите пари го чакат:, посочи тя. По думите ѝ това са изключително малко, изолирани случаи и те не са поради някаква пречка или липса на пари.
Преди това Никола Димитров („Възраждане“) заяви, че „Възраждане“
ще подкрепят предложението на „Продължаваме Промяната“ за ревизия на „Български пощи“. Той обаче посочи, че месец след хакерската атака „Български пощи“ още не работят добре и все още има хора с неизплатени пенсии и великденски добавки по селата.
Димитров посочи, че в селата пощите изпълняват социална дейност, там хората си плащат и битовите сметки.
Във връзка с получени известия за спиране на тока, той предложи на Константинова да направи среща с електроразпределителните дружества, за да ги запознае с проблемите на пощите и да уговори условия, които да защитят интересите на българските граждани по селата.
Разплащането на сметките е една пазарна услуга, която предоставят пощите, т.е. има и много други места,
на които хората могат да си платят сметките, обясни Калина Константинова. Тя посочи, че наистина следващото място, където могат да се разплатят сметките, е доста по-далече. Още от старото ръководство на "Български пощи" на третия ден от атаката, виждайки нейния мащаб и щетата, която нанесе, беше изпратено писмо по моя молба до всички дружества да бъдат предупредени, че не се знае колко време ще отнеме възвръщането на тази услуга, посочи Константинова. Тя каза, че току-що е проверила - от две от най-големите дружества има потвърждение, че на никого няма да му бъде спряна услугата по тази причина в тези отдалечени места. Мерки са взети от първия ден и няма нужда да напрягаме допълнително хората, увери вицепремиерът.
Междувременно Народното събрание възложи на Сметната палата да извърши одит
за съответствие при финансовото управление на „Български пощи“ ЕАД за периода от 1 януари 2019 г. до 30 април 2022 година. Решението беше взето единодушно със 166 гласа "за" след разискванията по питането на народни представители от "Възраждане" към вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова относно състоянието на "Български пощи" след хакерската атака.
Предвижда се одитът на дружеството да започне от 23 май т. г. и срокът за внасяне в Народното събрание на окончателния доклад да е 29 август т.г.
Първоначално се предлагаше одитът да обхваща периода от 1 януари 2020 г. до 30 април т.г., но по предложение на Благовест Кирилов ("БСП за България") обхватът беше разширен с една година назад. По предложение на Халил Летифов от ДПС срокът за внасяне в парламента беше удължен с един месец, за да се извърши щателен одит и да не се "претупва" дебатът по резултатите от тази проверка.
Във ваше правомощие е да възложите Сметната палата да извърши одит на "Български пощи", обърна се вицепремиерът
Калина Константинова към депутатите. Като принципал съм използвала всички правни механизми за проверка на състоянието на дружеството, това е начинът впоследствие да бъде потърсена отговорност от съответните лица, посочи тя.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!