П ривлякохме за пръв път в българската история автомобилна компания за електроавтомобили. Това обяви в ефира на NOVA служебният министър на икономиката Кирил Петков.
Стив Ханке: Идеята за България в Еврозоната намирисва на измама
„Това, което забелязах във всички звена на моето министерство е липсата на прозрачност. Какво означава това? Когато вкарате 630 милиона лева от държавния бюджет и ги дадете в министерство на икономиката – съвсем нормално е да се каже как най-приоритетно да се използват тези пари. И ние трябва да ги използваме по най-добрия начин, за да постигнем най-добри резултати. Това означава да се направят обществени поръчки, да има истинска конкуренция и да се вземе най-голямата стойност срещу тези пари за държавата”.
Ханке: България не трябва да влиза в еврозоната
По думите му държавата като съществуване няма средства. „Средствата са на хората и на бизнесите”, подчерта той и допълни: „Идеята – „аз съм държавата и раздавам пари” – е изцяло погрешна. Така че, когато сме събрали от всички работещи българи, плащащи осигуровки и данъци – бих очаквал, че много прецизно трябва да се следи всеки лев за какво и как се харчи”.
Министърът даде пример с държавните средства, похарчени за язовирите. „Липсата на прозрачност е инструмент за кражба. Когато не искаш да се знае къде се харчат парите, когато не искаш да вкараш конкурентен принцип – ти искаш да дадеш на едни „наши” фирми, едни средства по непазарен начин. Това за мен е кражба. Може да го наречете корупция, може да го наречете по всякакъв друг начин, но ние сме откраднали от хората – като държава, половината от средствата, които те са внасяли в бюджета”.
За първи път в ЕС повече енергия от ВЕИ, отколкото от изкопаеми горива
„В Министерството на икономиката, където и да погледна – има много кадърни хора. Аз съм очарован от работата си с тях. Те са професионалисти, те си гледат работата. Но тези инхаус структури – както „Автомагистрали”, както Държавната консолидационна компания – са създадени така, че никой от ведомството, дори самият министър – няма достъп до тези поръчки. Защото ДКК има собствени управители, защитени от закона, минали през конкурси. Сега – дори да не съм доволен от работата им – не мога да ги заменя”, заяви Петков.
Синтетичното гориво е спасение за ДВГ
По отношение на ББР министърът изрази надежда, че във вторник вече ще има вписан нов Надзорен съвет. „Спряха ни по всякакъв всевъзможен начин, но ако за пет седмици можем да пробием една непрозрачна организация, каквато беше ББР – е просто въпрос на време да пробием и в другите подобни структури”.
Нефтът - колко голяма е зависимостта на световната икономика от него
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!