Н ова мярка за контрол на камионите по магистралите. КАТ вече няма да спира и отбива тировете, а те сами ще трябва да се самоконтролират. Ако не спазват забраната и навлязат след знака за магистрала и бъдат засечени от патрул, ще следват глоби и строги наказания.
Това обаче не значи, че няма да има полицаи на пътя, заяви Росен Рапчев – началник на отдел „Пътна полиция” в ГДНП, пред "Здравей, България" по NOVA. Като знаели, че има забрана, да си изберат паркинг къде да спрат. Сега за 1-4 март само на две места ще разчитат на контрол от фирмите.
„Въпреки че има постоянно полиция, няма как да се контролират тировете, даже много често съм забелязал, че има забрана за движение на тирове, но реално се движат, нямам идея защо”, коментира Николай Кехайов – шофьор на лек автомобил.
„Малко ми е смешно, защото сме в България и аз не вярвам на самоконтрол и е хубаво да има една полицейска проверка. Хората винаги се стряскат когато има камери. И когато транспортните фирми бързат, за да постигнат някаква цел, много често не се съобразяват и не им пука, че се движат много семейства, особено по време на празниците”, коментира още Кехайов.
„Ако бъде вменено промяната на водачите тяхната отговорност да бъде вменена на тях, считам, че ще има отрицателен ефект, тъй като за тези неща има и налагане на санкции – 300 лв. глоба, отнемане на управление за 1 месец, спиране на превозното средство за 1 месец”, казва Емил Николов от Съюза на международните превозвачи.
„В България няма паркинги като хората. Просто лоши паркинги. И да има – няма тоалетна, няма вода, не е като на Запад”, коментира Христо Кръстев – шофьор на тежкотоварен автомобил.
„Не казваме, че няма да има контрол. Напротив – контролът ще бъде силен и засилен. Тази заповед е от доста години и досега действащите забрани сме ги обезпечавали с полицейски служители в началото на забраната. Спирали сме тежкотоварните автомобили на паркинг, където е имало, а където няма – сме ги спирали в аварийната лента”. Това заяви комисар Росен Рапчев – началник на отдел „Пътна полиция” в ГДНП.
Идеята е камионите да спират на повече места, а не само където са полицаите, защото при тръгването им след изтичане на забраната се образуват големи опашки, коментира комисар Рапчев.
По думите му ще има полицейски патрули на всички места, където е въведена тази забрана.
За предпразничните и последния празничен ден ограничението важи за всички магистрали и някои първокласни пътища, уточни още Рапчев.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!