"Предпочитам да има млади буйни пилоти, а не заспали плъхове, които чакат ден да мине, друг да дойде и да чакат уволнението като в казармата".
Това заяви министърът на отбраната Красимир Каракачанов пред "Събуди се" по NOVA в коментар за напрежението на "Граф Игнатиево" тази седмица.
Малкото летателни часове в българската авиация са един хроничен проблем,
призна министърът.
Тези млади момчета са се възползвали от законното си право в тази ситуация - лоши метеорологични условия, неувереност в себе си или други причини, да не летят. Бунт няма. Те си изпълняват задълженията, категоричен бе Каракачанов.
По думите му те имат законово право да откажат тренировчъни полети, но не и бойни - за охраната на границите ни.
Министърът призна, че самолетите в родната авиация не са на необходимото ниво,
защото една част от тях не са поддържани от много години.
Симеонов нападна пилотите, Радев: Искате камикадзета
По думите на Каракачано това не е национална измяна, както го нарече колегата му Валери Симеонов.
Борисов: За никой друг не е направено толкова, колкото за летците
От самолетите, които в момента летят, 4 са с много малък летателен ресурс - между 3 и 5 часа.
"Проблемите с документацията на доставените двигатели са предимно технически. В момента, в който тези 10 двигателя влязат, те ще облекчат положението. Надявам се това да се случи тези дни", поясни той. И допълни, че договорът за тези двигатели е сключен от предишното ръководство на министерството.
Военните ни пилоти не искат да летят - напрежение на "Граф Игнатиево"
Журналист: Реакцията на пилотите е морална
„Аз съм пилот на МиГ-29 – това е една сбъдната мечта. Но в момента тези летателни апарати, които имаме, не могат да отговорят на съвременните изисквания”. Това заяви за „Събуди се” по-рано бившият военен пилот капитан Янко Янков.
Изказването идва на фона на недоволството сред летците в авиобазата "Граф Игнатиево". Впоследствие прокуратурата провери сигнала и обяви, че "бунт" сред пилотите няма.
„Българският народ заслужава да има своята бойна авиация. Единственият начин това да се постигне е чрез придобиването на нов самолет. Иначе тази 16-годишна агония ще продължи”, допълни той.
Той изтъкна, че годишният нальот на един български летец, състоящ се от 20, 30 или 40 часа, е крайно недостатъчен: „Санитарният минимум на пилоти от други държави е 160-180 часа. За нашата държава, за да се чувства сигурен един пилот, е необходим нальот от 100-120 часа годишно”.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!