П редседателят на Народното събрание Цвета Караянчева е оперирана, стабилизиран е костен фрагмент към раменната става. Пациентката е прекарала спокойно нощта. Това се казва в изявление на болница „Лозенец“.
„На 15 септември на г-жа Караянчева беше направена оперативна интервенция, при която се стабилизира костен фрагмент към раменната става. Остеосинтезата се извърши под рентгенов контрол с три винта.
Хирургичната част продължи 30 мин. Пациентката прекара спокойно нощта“, се посочва в съобщението.
Болница „Лозенец“ ще информира медиите за състоянието на Председателя на Народното събрание г-жа Караянчева всеки ден около 11 часа сутринта.
Вчера ескорт с автомобили на НСО, с който е пътувала Караянчева, беше ударен от друга кола на пътя Шумен-Силистра. Инцидентът стана в неделя преди обяд. Караянчева е със счупена раменна става и беше транспортирана по спешност в правителствена болница с хеликоптер. Председателят на НС е била оперирана. Очаква се тя да се възстанови до месец. С другата жена, която е карала колата, ударила автомобила на НСО, е имало мъж и дете, те не са пострадали.
„Когато настъпват такива тежки пътнотранспортни произшествия, налице е човешка грешка. За себе си съм убеден, че тук има повече от една човешка грешка”. Това заяви бившият шеф на столичния КАТ и настоящ председател на Института за пътна безопасност Богдан Милчев пред „Здравей, България” по NOVA. Той коментира катастрофата с кортежа на председателя на НС Цвета Караянчева.
„Задавам си въпроса, дали служителите от НСО, когато тръгват на път, дали им е разписано задължението охраняваното лице да бъде обезопасено с колан. Това е ключов въпрос. Била ли е с колан и ако е била с колан, щеше ли да има такова нараняване”, попита Милчев.
Той коментира и маркировката на пътя, където е станала катастрофата.
„Има маркировка, която маркира „остров”. Той е повече от 8 кв./м – тоест доста голям „остров”. Идва въпросът дали, ако има знак за ограничение на скоростта, дали той се спазва. Не се спазва, защото организаторът на движението създава предпоставки да не се спазва, изграждайки този тип „острови””, заяви Милчев. Според него такъв тип „остров” трябва да е повдигнат, озеленен, със знаци.
По думите му трябва да се намали скоростта.
„Няма разписано правило, че трябва да се слагат колани на задната седалка. А това е било необходимо. Често лицата, които пътуват, се возят на задната седалка зад охраната. За НСО се знае, че трябва да са без колани, защото трябва да реагират. Но за първи път се случва катастрофа, в която да пострада охраняваното лице”, заяви ген. Димитър Владимиров, бивш директор на НСО. „Шофьорът е един от най-добрите в НСО, назначен е още през 2003 г.”, заяви ген. Владимиров.
„Министър-председателят не може да си позволява да кара колата сам и да се обръща и да гледа камерите дали го снимат”, коментира ген. Владимиров.
Шофьорът на колата е един от най-добрите в НСО, назначен е през 2003 година и е минал всички стадии на развитие, казва специалистът. По думите му той е возил председатели на парламента, депутати, министри. Според мен това е изиграло ключова роля да не се получи челен удар, каза той.
Районната прокуратура в Шумен ръководи досъдебно производство по повод пътния инцидент с автомобил, в който е пътувала председателката на Народното събрание
Досъдебно производство за причиняване по непредпазливост на средна телесна повреда в пътнотранспортно произшествие ръководи Районната прокуратура в Шумен.
Разследването по член 343, ал. 1, буква „б“ от Наказателния кодекс е започнало вчера, след като след 10 часа на пътя Силистра – Шумен е възникнал пътен инцидент между два насрещно движещи се автомобила. Единият от тях е на НСО и е бил управляван от служител на службата за охрана.
В него е пътувала председателката на Народното събрание Цвета Караянчева. Тя е единственият пострадал при пътнотранспортното произшествие. Оказана й е медицинска помощ, а по-късно е била транспортирана в София. Назначена е медицинска експертиза, която ще установява степента на травматичното й увреждане.
Другият автомобил в инцидента е лека кола, управлявана от млада жена. Шофьорът на НСО и водачката на другия автомобил са тествани за алкохол. Пробите и на двамата водачи са отрицателни.
Извършен е оглед на местопроизшествието. Разпитани са трима свидетели по делото. Предстои да бъде назначена и автотехническа експертиза, за да бъде установен механизмът на пътнотранспортното произшествие.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!