Т ри минути преди влаковия удар край Локорско е станало ясно, че два влака вървят един срещу друг, това стана ясно от хронологията на инцидента край Локорско, която съобщи Александър Вецков от НКЖИ.
„В 15:50 ч. тръгва от гара Световрачане с редовен сигнал и осигурено трасе товарният влак на частния ЖП превозвач. В 15:56 ч. постъпва информация от влаков диспечер до енергодиспечер за това, че между гарите са пуснати два влака един срещу друг с искане за изключване на напрежението в този участък между гарите Световрачане и Кремиковци. Спецификата на този участък е, че се захранва от две тягови подстанции. Енергодиспечерът предприема веднага действия и в 15:57 ч. е заповедта в подстанция Столник за изключване на захранващото напрежение от страна на Кремиковци. В 15:58 ч. е диспечерската заповед за захранващото напрежение от тягова подстанция Илиянци, страна Световрачане. За съжаление, в 15:59 ч. настъпва ударът“, заяви Вецков.
Двамата диспечери и ръководителят движение не участват към този момент в управлението на движение на влакове, т.е. те са временно отстранени.
Инж. Чавдар Трендафилов съобщи, че от „БДЖ-Товарни превози“ има двама починали, а останалите участници в катастрофата са в болница в момента. „От административни постове все още няма отстранени“, каза той и уточни, че е предмет на разследването да бъдат доказани всички действия на лицата, участващи в инцидента, по кое време, как са се случили и какви разговори са водени.
Няма да се толерира нарушаване на процедурните правила, свързани с безопасността на движението по железния път, заяви заместник-министър председателят и министърът на транспортна Гроздан Караджов след среща с ръководствата на „Холдинг БДЖ“ ЕАД и Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) и ИА „Железопътна администрация“. Причина за срещата трагичния инцидент между два товарни влака край Локорско.
Министър Караджов посочи, че изводът, който правят, че освен процедурите и правилата, които действат в момента, трябва да се мисли и за системен вторичен контрол, който при човешка грешка да се задейства и да натиска бутона стоп, за да не се стига до катастрофа. Министър Караджов обяви, че на компаниите е даден срок до края на седмицата да анализират слабостите в системата за безопасност и да изпратят доклад с мерки за безопасност.
По думите му БДЖ и НКЖИ имат срок до края на седмицата да представят спешните мерки, които следва да бъдат изпълнени в рамките на един месец.
Двама души загинаха, а шестима други пострадаха при катастрофата между два товарни влака край София миналата седмица. След инцидента ръководителите на "БДЖ-Товарни превози" и на НКЖИ подадоха оставки, министърът на транспорта ги прие.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!