П очти няма проект, по който да няма аванс. Той се определя от инвеститора и няма случай авансът да не е гарантиран. Парите, влезли като аванси, са гарантирани или като застраховка, или под формата на изпълнение на работата.
Това заяви пред журналисти Илиян Терзиев, председател на Управителния съвет на Камарата на строителите в България (КСБ), цитиран от БТА.
"Колкото по-бързо се правят проектите и предпроектното проектиране, толкова по-евтино излиза даденият обект. По метода инженеринг се правят 60-70% от частните проекти, защото един човек отговоря за всичко. Камарата и нашите членове не бягат от отговорност. Нашите магистрали не са най-добрите, но са едни от най-евтините", уточни Терзиев.
Към днешна дата на строителните фирми се дължат между 600 и 700 милиона лева от държавни поръчки. Когато се издаде фактура с ДДС, след две седмици това ДДС се дължи, без значение дали работата е платена на фирмата. Но освен данъка, строителят дължи и пари за заплати и други разходи", каза още председателят на УС на КСБ.
Изпълнителният директор на Камарата Валентин Николов коментира изказване на регионалния министър Виолета Комитова, направено преди дни.
"Изговориха се много неща за инженеринга, ясни за експертите, но не и за широката публика. Става въпрос за предизборна кампания. Тези лъжи и спекулации ни принудиха да се срещнем и да кажем, че с политика не се занимаваме, но нещата преминаха всякакви граници. Най-обидното е да се приравняват нашите 250 хиляди строители в роби. Ние се уморихме да ни използват политически, да ни бичуват и да ни наричат крадци. Има внушение, че методът инженеринг е начин на кражба и се върви към неговата забрана, но това е нормална търговска практика в Европа. Излиза, че всички, които работят по този метод са крадци, но нима мога да кажа, че всички архитекти са престъпници и надписват сумите в проектите", каза Николов.
И допълни, че МРРБ "не плаща за свършената работа" и към момента имало фактурирани и неактувани 1 млрд. лв. от държавни общински поръчки. Той посочи, че във ВиК сектора работата е изцяло спряна.
"Спирането на работата по магистрала "Хемус" засяга целия инвеститорски проект. Защо се налога да се вземат пари от определените за строителство, след като Министерството на финансите казва, че пари държавата има", попита Николов.
Според него, вместо с избори, МРРБ трябва да се занимава с облекчаване на процедурите и с подпомагане на жизненоважните за държавата обекти.
Комитова: Никой не спира строителството на АМ „Хемус”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!