Т ир с износени гуми впечатли регионалния министър Николай Нанков, след като се плъзна по магистрала „Тракия” и я блокира за час в понеделник вечерта.
Нанков публикува снимка на гумите на тежкотоварния камион във „Фейсбук” с коментара: „С благодарност към колегите от Пътна полиция и с извинение към всички, чакали на АМ Тракия (в участъка т. Траянови врата - Вакарел - София) да се премести един ТИР на „ски”. Да, да на ски! Вижте гумите на героя!”
Инцидент с два камиона затвори АМ "Хемус"
Тежка катастрофа с български тир в Италия
Шофьорът е бил глобен с 50 лева за това, че грайферите на гумите на камиона не са отговаряли на изискването за дълбочина от минимум 4 милиметра.
Само при последния снеговалеж два тира блокираха двете основни магистрали в България, което доведе до километрични задръствания.
От снимките, публикувани от Нанков е видимо, че гумите на въпросния тежкотоварен камион са летни, от по-твърд каучук, посочва пред NOVA експерт.
Според инж. Дончо Атанасов - член на Управителния съвет на Агенция. „Пътна инфраструктура”, по-строги правила за гумите трябва да са задължителни за всички камиони, които се движат по пътищата на България.
„На 5 милиметра сняг тировете се въртят. Нещо трябва да се промени. Не е възможно два тира, при 10 000 тира на денонощие, да блокират половин България”, коментира инж. Атанасов.
Ако хипотетично превозвачите бъдат задължени да купуват нови гуми с по-дълбок грайфер, цената на комплект за един камион-влекач може да стигне до 3-4 хиляди лева.
„Да престанат да занимават обществото, с това, че камионите са им виновни. Ако камионите им бяха виновни, тогава къде са органите на ДАИ и колко камиона с износени гуми са спрели и колко акта има?, заявява Красимир Лалов от Национално сдружение на българските превозвачи. „Някои хора да вземат да научат, че зимни гуми за камионите няма.”
„Трудно би могло да се каже дали само гумите са виновни за обръщането на този камион. Държавата винаги определя, че транспортния бранш е виновен и обратното. Аз бих застанал на страната на транспортния бранш. В момента, когато се обяви, че ще има Акция „Зима”, не видях никъде да има организирано спиране на автомобилите от 20 до 30 ноември”, коментира за „Здравей, България” председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов. Според него проверки на автомобилите и камионите могат да се правят и по границите, но по-важното е, че пътищата трябва да се обработват преди снеговалеж с химическа смес против заледяване, както се прави в цяла Европа, но не и в България.
Междувременно транспортният министър се похвали, отново със снимка във „Фейсбук”, колко добре са почистени пътищата в страната.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!