П очти 6000 са заявленията за достъп до обществена информация, подадени на електронната платформа https://pitay.government.bg от стартирането ѝ през 2019 г. до момента, съобщават от пресслужбата на Министерския съвет (МС).
Общо 5841 са питанията, които са подадени, обработени или са в процес на обработка.
От съобщението на МС става известно, че търсената информация е по най-различни теми, както национални, така и в регионален мащаб.
Сред най-интересните питания в последните два месеца са например колко са тежките пътно-транспортни произшествия през летния сезон по области; какъв е общият брой морски инциденти на плажовете в регионите Варна и Бургас; ще има ли нова процедура за концесиониране на летище Пловдив; колко са подадените на тел. 112 сигнали за нарушения от заведения за хранене; колко административни нарушения са установени за нерегламентирано изхвърляне на боклук в община Варна; кои са почетните консули на чужди държави у нас и наши в чужбина – в рамките на международно журналистическо разследване; какви средства за представителни и протоколни нужди са изразходвани за конкретен период в Министерския съвет; колко системи за измерване на шума има на територията на столицата; каква е програмата на Столичната община за подкрепа на инвитро процедурите; какъв е съставът на екипа за отбелязване на Европейската година на младежта.
Целта на единната информационна система е граждани, юридически лица, представители на медии да могат да поискат информация по теми, които са от компетентността на „задължителните субекти“ по Закона за достъп до обществена информация. Това са централни и териториални органи на власт, в т.ч. министерства, агенции, областни, общински и районни администрации, специализирани териториални администрации.
Получената чрез платформата информация е публична и може да се използва не само от заявителя, но и от проявили интерес други потребители – физически лица, фирми, научни работници, журналисти, при стриктно спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни, напомнят от Министерския съвет.
В секцията „Статистика“ на платформата се създава нов раздел, където регулярно ще бъде публикувана обобщена информация за броя и проблематиката на постъпилите въпроси и отговори.
Платформата за достъп до обществена информация е създадена и се поддържа от администрацията на Министерския съвет съгласно чл. 15в, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация. Тя представлява единна, централна, публична уеб базирана информационна система, която осигурява електронно целия процес по подаване и разглеждане на заявление за достъп до информация, препращане по компетентност при необходимост, предоставяне на решение и публикуване на съответната информация от задължените по Закона за достъп до обществена информация субекти при спазване на защитата на личните данни на заявителя съгласно Закона за защита на личните данни, показва справка на страницата на платформата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!