М антинелата не е причина за катастрофата на АМ "Тракия" в неделя, при която тежкотоварен камион навлезе в насрещното платно на магистралата и се преобърна върху леки автомобили, информират от АПИ.

Нека да не се правят внушения, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети, по думите на Иван Досев, член на УС на агенцията, цитиран в съобщението.

Досегашната мантинела в участъка е била поставена през 1993 г. и към този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, се подчертава в текста. В момента на мястото се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч.

87 на сто от магистралите са с подменени ограничителни системи. Само през миналата година за подмяна на ограничителни системи по пътищата от бюджета на АПИ са вложени около 24 млн. лв. До месец юли т.г. инвестираните за тази дейност средства са 40 млн. лв.

През 2019 г. е изготвен технологичен проект и след средата на септември т.г. е предвидено да започне ремонт на 52 км - от 156-и до 208-и километър, в платното на АМ "Тракия" в посока Бургас.

В момента няма ограничение за движението на тежкотоварния трафик през летния сезон, се посочва още в информацията.

Въведените от Европейската комисия т.нар. "зелени" коридори заради разпространението на COVID-19, каквато е и АМ "Тракия", възпрепятстват въвеждането на каквито и да е ограничения по тях, е обяснил председателят на АПИ Георги Терзийски, съобщават от пресцентъра на агенцията.

Бетонни предпазни огради могат да предотвратят тежки катастрофи с много жертви по магистралите.

Това мнение изрази тази сутрин в предаването "Здравей, България" по NOVA Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

Тези системи имат по-висока степен на задържане. При сблъсък те обръщат превозното средство, но то остава в платното, в което се е движило”, обясни той.

По думите му мантинелата в участъка на жестоката катастрофа на АМ "Тракия" е на около 25 години и не е в състояние да спре тежкотоварно превозно средство.

Възстановиха движението на АМ "Тракия", петима са загиналите

Според председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Георги Терзийски обаче ограничителните метални съоръжения са по-ефективни,

особено при по-високи скорости и по отношение на леките и товарните автомобили.

"Това е така, защото зоната за въздействие е по-голяма. Оградата е по-еластична и възможността превозното средство да премине или да се обърне е много по-малка. Има и случаи, в които автобуси и леки автомобили преминават през бетоновите ограничителни системи", поясни той.

Терзийски добави, че предстоят анализи и краш тестове в участъка, в който стана тежкия инцидент. По думите му ограничителните системи там са монтирани през 1995 г.

"Нашите оценки за участъка показаха, че не само ограничителните системи, но и пътната настилка не са в добро състояние. Затова през 2019 г. беше изготвен технологичен проект и в момента АПИ и фирма "Автомагистрали" са готови да влязат за ремонт", каза още шефът на пътната агенция.

Експерти правиха оглед на участъка при 163 км на АМ "Тракия", където в неделя ТИР скъса мантинелата и навлезе в насрещното движение.

След навлизането му в насрещното, ТИР-ът помете 4 автомобила, при тежкия инцидент загинаха петима души, а шестима бяха ранени, включително и дете на 2 години и половина. 

Движението по магистралата в еднокилометровия участък ще е ограничено до 18 ч.

На място бяха инж. Иван Досев - член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" и Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

Мантинелата на участъка е била стара и за подмяна, но това не е причината за инцидента, каза по време на огледа на участъка Досев. Мантинелата е била поставена през 1993 г. и до този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи.

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики смята, че пътната маркировка все още е годна, а причина за катастрофата е грешка на водача, след което и инфраструктурата е допринесла за фаталния край.

Христо Радков от Българското обединение на шофьорите пък коментира, че причината е техническа неизправност в предната лява гума. 

Тежка катастрофа на АМ „Тракия”, пет жертви

"За детето е по-добре да е тук, нашата клиника е детска.

Състоянието му все още е тежко. Има тежка черепно-мозъчна травма. Неврохирурзите го наблюдават", коментира пред БНТ доц. Румяна Андонова, началник на клиниката по Детска реанимация.

По думите й, основните наранявания на детето са по главата, счупени са много кости на черепа, има и мозъчни кръвоизливи.

"Направен му е скенер. В момента продължава лечението на мозъчния му отток. Детето е интубирано и седирано, има спонтанно дишане, но е далеч от оптимистичната прогноза", допълни тя.

На този етап лекарите от "Пирогов" не се ангажират с оперативна намеса.

"Опасност винаги съществува", настоя доц. Андонова.

Тежка катастрофа на АМ „Тракия”

Семейство пътува с кола. Синът пита: -Тате, кой ти е казвал на къде да завиваш, кога да сменяш скоростите и как да си слагаш колана…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Столична община: Въвличането на прокуратурата е напълно излишно

Столична община: Въвличането на прокуратурата е напълно излишно

България Преди 32 минути

Хекимян съобщи на брифинг, че ще подаде сигнал до прокуратурата

Десетки загинали и ранени в нощен клуб в Санто Доминго

Десетки загинали и ранени в нощен клуб в Санто Доминго

Свят Преди 1 час

Причината за рухването на покрива засега не е известна

Малко дете оцеля след падане от петия етаж във Виена

Малко дете оцеля след падане от петия етаж във Виена

Свят Преди 4 часа

Детето е паднало върху дървена маса

Сарафов с писмо за депутатските имунитети

Сарафов с писмо за депутатските имунитети

България Преди 4 часа

Сарафов очаква Народното събрание да предостави на прокуратурата информация за предприетите действия

Титаник

Нови подробности за последните часове на „Титаник“

Свят Преди 4 часа

Човешката трагедия на Титаник все още е много видима. Личните вещи на пасажерите на кораба са разпръснати по морското дъно

"Спаси София": Системата за трафика е "пробита"

"Спаси София": Системата за трафика е "пробита"

България Преди 4 часа

Бонев: Тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис

„Хвърлен на лъвовете“: Венецуелец без присъда, затворен в Ел Салвадор

„Хвърлен на лъвовете“: Венецуелец без присъда, затворен в Ел Салвадор

Свят Преди 5 часа

Белият дом твърди, че той е член на престъпна банда, но не представя доказателства в подкрепа на обвиненията

д

Желязков на среща за парите на държавата: Приходните агенции имат гърба на държавата

България Преди 6 часа

"На фронта сте на очакванията за високи приходи. Планът за тази година е изключително амбициозен", изтъкна министър-председателят

Вашингтон се тревожи, че Тръмп може да защити Зукърбърг

Вашингтон се тревожи, че Тръмп може да защити Зукърбърг

Свят Преди 6 часа

Разрастващото се сътрудничество между Тръмп и главния изпълнителен директор на Meta буди тревога

ГЕРБ-СДС подават сигнал до прокуратурата за нередности в завода за отпадъци на София

ГЕРБ-СДС подават сигнал до прокуратурата за нередности в завода за отпадъци на София

България Преди 6 часа

"Столичният боклук, за който всички плащаме, се разнася из завода и нерегламентирано се трупа на сметището", твърди Антон Хекимян

Използвано ли е звуково оръжие на протеста в Белград - 600 000 подписаха петиция за разследване

Използвано ли е звуково оръжие на протеста в Белград - 600 000 подписаха петиция за разследване

Свят Преди 6 часа

Петицията, подадена от политическото движение KreniPromeni, настоява за независимо разследване на използването на акустично оръжие от сръбската полиция по време на протест в Белград

МОН предлага математическите гимназии да станат специализирани училища

МОН предлага математическите гимназии да станат специализирани училища

България Преди 6 часа

Професиите на бъдещето ще изискват повече и по-комплексни умения, заяви просветният министър Красимир Вълчев

,

ЕК предлага нови правила при полетите

Свят Преди 6 часа

Обезщетение след 5 часа закъснение и чакане на летището по 8 часа при отмяна на полет

<p>Мрачната история зад&nbsp;японските кукли&nbsp;Дарума</p>

Куклите Дарума: Символите в най-популярния японски сувенир

Любопитно Преди 6 часа

Японският талисман, който учи на постоянство и целеустременост

<p>Медведев:&nbsp;Рискът от <strong><span style="color:#ff0000;">ядрен конфликт</span></strong> в момента е от най-висока степен</p>

Медведев: Западът тласка света към Трета световна война

Свят Преди 7 часа

През следващите няколко години повече държави ще се сдобият с ядрени оръжия, отбеляза той