Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ) разпространи съвети до потребителите във връзка с настъпващите великденски празници.
От БАБХ напомнят при нарушения потребителите могат да сигнализират на сайта на агенцията на адрес: babh.government.bg/bg/signal, или на телефонен номер 0700 122 99, който ще работи и през почивните дни от 08.00 до 21.00 ч.
Не бива да се купуват яйца и други хранителни продукти от нерегламентирани търговски обекти, съветват от агенцията.
При покупка на яйца специално внимание трябва да се обърне на маркировката на яйцата от клас "А" (печат върху черупката с кода на производителя), защото тя удостоверява, че те са предназначени за предлагане на пазара.
Прясното агнешко месо е с червено-розов цвят и мазнина с бял до жълт цвят и носи здравна маркировка на най-малко четири места.
Безопасно за консумация е месото, добито в регламентирани кланици, минало предкланичен и следкланичен преглед и с поставена здравна маркировка (печат във формата на елипса с абревиатура BG, номера на предприятието, добило месото и ЕО).
Всички производители на бои за яйца, както и вносителите са длъжни по закон да използват само оцветители, които са разрешени в ЕС и са безвредни за здравето на хората. Така наречените "Е" номера на оцветителите са от 100 до 180. Има определени оцветители, които са забранени за директна продажба и не могат да бъдат влагани в боите за яйца. Това са Е - 121, 123, 127, 128, 154, 160, 173, 180.
Когато козунакът е с наситен жълт цвят и не е посочено на етикета наличието на оцветител, това води до съмнение за подвеждаща информация по отношение на състава му, което е нарушение на закона. В случай, че фирмата-производител е използвала оцветител, той трябва задължително да бъде обявен на етикета.
При продажба на дребно на пресни плодове и зеленчуци търговците са длъжни да предоставят информация относно име, страна на произход и производител опаковчик на продукта, както и клас, сорт и търговски вид, когато това се изисква от специфичния стандарт за предлагане на пазара, на видно място в четлив вид в близост до всеки продукт, допълват от агенцията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!