„Инвестицията в образованието е инвестиция не в бъдещето, а в нашето настояще". Това заяви българският еврокомисар Мария Габриел в началото Конференцията "Образование от А до #. Иновативното училище". В началото на събитието тя благодари на организаторите на събитието за това, че поставят в днешната дискусия на фокус нужда от ускорена дигитализация на образованието.
"Повишаването на цифровите умения, адаптиране на учебното съдържание и равният достъп до онлайн обучението са важни въпроси за всяка държава от ЕС", поясни тя.
"Новите виртуални реалности са възможност за индивидуално образование", каза още тя.
Светлин Наков, основател на СофтУни: Страхът от дигитализация беше преборен и то безвъзвратно
„През последните месеци имахме възможност да обменим опит в рамките на видеоконференции, които проведохме с министрите на образованието. Тази криза тласна образователните институции към цифрово обучение. За мнозина това беше нов опит, а за други да надграждане на наученото. Много е важно да не губим от поглед научените уроци. Оценявам обмена на добра практики между държавите членки. Тази криза ни показа, че имаме още работа. Имаме нужда да направим по-голям достъпа на учителите до обучение за преподаване онлайн. Важно е да работим за материално оборудване. Имаме деца, които не разполагат с необходимите цифрови устройства. Трудно беше и за родителите, които играят важна роля в онлайн обучението", поясни Габриел.
Явор Джонев: Нашата образователна система произвежда обществено разделение
„Образователната общност трябваше да се справи с ученето в много различен контекст. Този период може да доведе до рискове – от преждевременно напускане на училище. Ще работим за повече свързаност и по-добра инфраструктура. Ще поставим акцент върху креативното мислене”, каза Мария Габриел.
„Технологиите сами по себе си не променят нещата, но технологиите в ръцете на преподавател, който умее да борави с тях, дават положителен тласък на образователния процес”, заключи българският еврокомисар. По думите й в училищата ще започне нова кампания - "Творци в училище".
Огнян Траянов, основател на ТехноЛогика: COVID-19 разруши някои стигми в образованието
„Следващата учебна година трябва да стартира присъствено, но по всяко време е възможно да се наложи превключване от реално към онлайн обучение. Децата, поставени под карантина, ще могат да се включват в реалната класна стая чрез виртуална такава”. Това заяви образователният министър Красимир Вълчев по време на конференцията. Той подчерта, че за децата, особено по-малките, е важно и полезно да присъстват в училище, а не да прекарват дълги часове пред електронните устройства. „Не трябва да се превъзнасяме по онлайн обучението”, каза още Вълчев.
Технологиите вкарват учениците в информационен балон
Според него българските ученици трябва да бъдат максимално добре подготвени що се отнася до цифровата активност.
Министърът благодари на всички учители и на служителите в образователните институции за усилията, които положиха, за да свършат работата си добре в извънредните условия на пандемия.
„Училище в облака“ не е утопия, а работещ модел в България
„Много от децата не бяха обхванати от дистанционното обучение заради липса на отношение от страна на родителите”, каза още Вълчев.
„Учителят няма да бъде заменен, но ще работи с алгоритми и изкуствен интелект”, коментира образователният министър.
Директорът на Френската гимназия: Гъвкавостта на системата ни спаси в онлайн обучението
„Законът за училището и предучилището мина на първо четене. Докато вървяха дебатите в НС един колега зададе въпроса изяде ли мишката книжката. Истината е, че мишката вече е книжка и е на рафта на образованието. Да, тя е по-различна, но е там. Нейните читатели могат да достигнат до нея, ако тя бъде препоръчана", каза председателят на Комисията по образование в НС Милена Дамянова.
„Успехът не на дигиталното обучение, а на децата, на родителите, на учителите, които влязоха в дигиталната класна стая. Дигиталното обучение не е край на социалната комуникация. То е възможност, да направим моделите на образование по-различни", поясни тя. И добави, че новите виртуални реалности са възможност за индивидуално образование, което да позволява на учениците да се развиват.
Образователен медиатор работи с децата, които нямат достъп до интернет
79 са иновативните училища в София, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова по време на конференцията.
"Пандемията промени коренно училището. Целите, които си поставихме преди години, се реализираха по неволя. Дигиталните технологии бяха успешно средство да не се провали учебната година. Извънредната ситуация ни показа важността на информационните технологии. Те показаха каква трябва да е реформата в образованието", поясни Фандъкова и заключи, че Столичната община има активна политика по отношение на иновациите и на дигиталните решения като цяло за града.
„Работим с фокус към иновациите в сферата на образованието повече от 3 години. Тогава стартирахме проекта за умните класни стаи и изграждането на Wi-Fi мрежи”, коментира Ивелина Петрова, старши специалист „ Управление на специални проекти, М2М решения и иновации” във VIVACOM.
Студентите от УНСС дадоха висока оценка на онлайн обучението
„Дигиталният скок на българското образование е нещо за което са трупани мускули още преди години. Технологията, която използваме от 3 месеца, базово е била достъпна и преди. През 2018 г. стартираха първите цели паралелки в общински училища по модела "1 към 1". Това означава, че всеки учител и ученик има устройство и се движи с него”. И допълни, че дигиталните умения на младите хора в у нас са на предпоследно място в Европа.
„Моделът "1 към 1" дава възможност за синхронно и асинхронно обучение. Около 1000 ученици ще учат по него. Подменя се ролята на учителя. Той става ментор, а учениците в дизайнери на обучението”, каза Станислав Христов от Центъра за творческо обучение, който е единственият официален партньор на Google за образованието в България.
„Преди 15 март около 35 % от учителите от моето училище имаха умения да се справят с виртуалните класни стаи. Да, но дойде извънредното положение и им казах, че имат задача до понеделник да изгледат видеата, за да се обучат", директорът на 51 училище "Елисавета Багряна" - Асен Александров.
Директорът на 63 ОУ: През Вайбър и Фейсбук не може да се обучава дистанционно
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!